مدیریت توسعه و ارزیابی تحقیقات
معرفی و شرح وظایف
اهمیت دادن به امر تحقیقات و افزایش پژوهش در هر کشور سبب توسعه و پیشرفت می گردد و استقلال واقعی را برای آن کشور به ارمغان می آورد. در حوزه علوم پزشکی، اگر نگاه جامعه دانشگاهی مبتنی بر حل مسائل و مشکلات جامعه باشد، انجام پژوهشهای کاربردی و بنیادین، بهترین راهکار و کلید اصلی برای تحقق توسعه پایدار و رشد و گسترش مرزهای دانش در حیطه علوم پزشکی است. در این راستا ماموریت مدیریت توسعه و ارزیابی تحقیقات دانشگاه علوم پزشکی بم ارتقاء کمی و کیفی پژوهش به خصوص با تأکید بر پژوهش های کاربردی و بنیادین و در راستای استفاده از ظرفیت های منطقه ای می باشد که ضمن آگاهی و رعایت اصول اخلاقی حاکم بر فرایند پژوهش، مطابق با مبانی اخلاق پژوهشی عمل کرده و در راه تعمیق و گسترش این اصول و مبانی تلاش خواهد کرد.
شرح وظایف
1- دریافت و ارزیابی طرح های پژوهشی اعضای هیأت علمی و پژوهشگران ارسال شده از دانشکده ها و سایر مراکز تحقیقاتی وابسته
2- تشکیل جلسات شورای پژوهشی جهت سیاستگذاری های پژوهشی دانشگاه و بررسی طرح های پژوهشی
3- تعیین کارشناسان علمی جهت داوری طرح های پژوهشی و گزارش نهایی طرح های پایان یافته
4- سیاستگذاری انجام مشاوره و راهنمایی محققین به تهیه و تدوین طرح های پژوهشی
5- اصلاح و روان سازی فرایندهای پژوهشی از مرحله طرح ایده تا انتشار نتایج
6- اجرا و ابلاغ آیین نامه ها و بخشنامه ها و دستورالعمل های معاونت تحقیقات و فناوری دانشگاه در امور پژوهشی
7- همکاری و هماهنگی برگزاری همایش های مرتبط با موضوعات پژوهشی سلامت محور
8- ارتقای کمی و کیفی کارگاه های توان افزایی پژوهشی برای اعضای هیأت علمی، پژوهشگران، دانشجویان و کارکنان
9- درخواست اولویت های پژوهشی از واحدهای زیر مجموعه و جمع بندی اولولویت های پژوهشی دانشگاه بر اساس آن
10- ایجاد جذابیت برای انجام پژوهش ها در راستای اولویت و ماموریت های پژوهشی تدوین شده دانشگاه
11- استفاده از پیشنهادات و راهکارهای اعضای هیأت علمی و کارکنان در جهت ارتقاء امور پژوهشی
12- نگارش و تنظیم و ارسال مکاتبات اداری مربوط به امور پژوهشی
13- افزایش آگاهی در خصوص رعایت اخلاق در پژوهش
14- بررسی طرحهای تحقیقاتی، پایاننامهها و رسالههای دانشجویی با توجه به ملاحظات اخلاقی