جلسه ستاد مدیریت کرونا به ریاست فرماندار بم و با حضور رئیس دانشگاه علوم پزشکی

جلسه ستاد مدیریت کرونا به ریاست فرماندار بم و با حضور رئیس دانشگاه علوم پزشکی

کنترل تیم های بسیج بر صنوف، بازگشایی پاساژها، عدم برگزاری مراسم ترحیم، کنترل بر پمپ بنزین ها، برگزاری عقد در دفاتر رسمی ازدواج فقط با حضور چهار نفر از آخرین مصوبات جلسه مبارزه با کووید19 شهرستان بم است.


 به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دانشگاه علوم پزشکی بم؛هادی شهسوارپور صبح دوشنبه یکم اردیبهشت ماه در ستاد مقابله با کرونا شهرستان بم گفت: خوشبختانه چرخش ویروس کرونا در بم اتفاق نیفتاد، همه چیز به افرادی که از شهرهای آلوده فقط به بم سفر کرده بودند وصل بود، بحث پیشگیری از ویروس کماکان در شهرستان ادامه داشته باشد.

 وی با اشاره به مصوبات ستاد ملی مقابله با کرونا گفت: صنوف با رعایت پروتکلهای بهداشتی بازگشایی شده‌اند اما در بعضی از صنوف تجمعات را شاهد هستیم که باید پیشگیری شود.

 وی همچنین افزود: با پیشنهاد سرهنگ بدرآبادی تیم های بسیج توسط بهداشت  آموزش داده شوند و صنف های مختلف را طبق پروتکل های بهداشتی کنترل نمایند و با صنف های مختلف برخورد شود.

 فرماندار بم با اشاره به مصوبات ستاد ملی مقابله با کرونا عنوان کرد: مساجد تا نیمه اردیبهشت کماکان تعطیل خواهند بود و همچنین آموزش و پرورش و دانشگاهها تعطیل خواهند بود به جز کلاس های دکتری که با رعایت پروتکل های بهداشتی مشخص برگزار خواهند شد.

 رییس ستاد مقابله با کرونا شهرستان بم  با تاکید بر رعایت پروتکلهای بهداشتی صنوف افزود: پاساژهای بم از امروز بازگشایی خواهند شد و در خصوص ساعت کار پاساژ ها در بم بدلیل گرما باید بررسی شود تا در صورت امکان ساعت بیشتری باز باشند.

شهسوارپور پروتکل های بهداشتی را لازم الاجرا دانست و عنوان کرد: اگر پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنیم هیچ مشکلی در رفع محدودیت‌ها نخواهیم داشت اما مشکل ما عدم رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی توسط برخی از افراد است که مشکل‌ساز می‌شود و در بحث پارک ها فقط برای پیاده روی با فاصله اجتماعی و رعایت موارد بهداشتی امکان پذیر خواهد بود

 وی همچنین افزود: در بحث جایگاه های سوخت متاسفانه شاهد آن هستیم بعضی از جایگاه های سوخت پروتکل های بهداشتی را رعایت نمی کنند که باید با آنها برخورد شود.

 وی با تاکید بر عدم برگزاری مراسم ترحیم افزود: مراسمات عقد نیز فقط با حضور ۴ نفر در دفترخانه ها می تواند صورت گیرد.

این جلسه با حضور دکتر عباس زاده رئیس دانشگاه علوم پزشکی، نماینده مردم شرق استان در مجلس شورای اسلامی و روسای ادارات در سالن فرمانداری با حفظ فاصله گذاری و رعایت نکات بهداشتی برگزار شد. 

 


1399/02/02
384