تقدیر مدیرکل محیط زیست استان از رئیس دانشگاه علوم پزشکی بم

تقدیر مدیرکل محیط زیست استان از رئیس دانشگاه علوم پزشکی بم

به مناسبت هفته سلامت، و در روز زمین پاک، مدیرکل محیط زیست استان با حضور در دانشگاه علوم پزشکی بم از رئیس دانشگاه تقدیر کرد.


به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دانشگاه علوم پزشکی بم؛ صبح امروز، دکتر عباس زاده در دیدار با خانم مهندس شاکری مدیرکل محیط زیست استان کرمان گفت: حفظ محیط زیست از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است و دانشگاه علوم پزشکی بم در اقدامات خود به این موضوع توجه کرده، از جمله فضای سبز  در مراکز این دانشگاه در سال های اخیر توسعه یافته است.

 

دکتر عباس زاده افزود: برای حفظ محیط زیست تصفیه خانه بیمارستان پاستور و آیت الله هاشمی رفسنجانی ریگان و همچنین مرکز امحاء زباله بیمارستانی پاستور با ظرفیت بیشتر راه اندازی شده است.

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بم دراین نشست در خصوص فعالیت های انجام شده دانشگاه در بیماری کووید 19 در منطقه شرق استان گفت: دانشگاه علوم پزشکی بم چهار شهرستان با بیش از 500 هزار نفر را تحت پوشش قرار داده است و پس از همه گیری کرونا در کشور همکاران ما در دانشگاه با 97درصد مردم تماس تلفنی برقرار کردند.  در مجموع 28 مورد بیماری کرونا در منطقه شناسایی شدند و خوشبختانه تا کنون هیچ مورد مثبت این بیماری در کادر بهداشت و درمان منطقه مشاهده نشده است.

 

وی گفت: معاونت تحقیقات و فن آوری دانشگاه در نخستین روزهای همه گیر شدن کرونا در کشور از طریق شرکت های تحت نظارت خود، خط تولید لباس، تجهیزات حفاظتی و ماسک را راه اندازی کرد و اکنون دانشگاه در این زمینه هیچ گونه کمبودی ندارد. در بخش درمان نیز   50 تخت ویژه بیماران کرونا در بیمارستان پاستور، نقاهتگاه با ظرفیت 100 تخت و چند دستگاه آمبولانس ویژه کرونا در نظر گرفته شد.

 

دکتر عباس زاده با بیان اینکه تمامی نهادها، مردم و بخصوص بازاریان که ضررهای مالی زیادی متحمل شدند همکاری بسیار خوبی با دانشگاه علوم پزشکی بم داشتند.

 

وی گفت: در این دیدار از همکاری خوب سازمان حفاظت محیط زیست و خدمات کارکنان و محیط بانان این سازمان تقدیر و تشکر کرد.

 

استان کرمان یکی از گرد و غبارترین استان کشور است

 

در ادامه خانم مهندس شاکری مدیرکل محیط زیست استان کرمان ضمن قدر دانی از کادر درمانی و مدافعین سلامت گفت: سلامت مردم اولویت اول است و استان کرمان یکی از گرد وغبارترین استان های کشور است و در شهرستان های شرق استان کانون ریز گردها را داریم و همچنین دستگاه های سنجش میزان آلودگی هوا در شهرهای بم، فهرج و ریگان نصب شده است.

 

این دیدار در دفتر رئیس دانشگاه علوم پزشکی بم برگزار و مدیرکل محیط زیست استان با اهداء لوح از رئیس دانشگاه علوم پزشکی، معاون تحقیقات و فن آوری، معاون توسعه مدیریت و منابع و مدیر توسعه و فن اوری معاونت پژوهشی تقدیر کرد


1399/02/02
518