هفته روابط عمومی با شعار «روابط‌ عمومی هوشمند، انسان سالم، جامعه سالم» گرامی باد

هفته روابط عمومی با شعار «روابط‌ عمومی هوشمند، انسان سالم، جامعه سالم» گرامی باد

مقام معظم رهبری : روابط عمومی‌ها می‌توانند فعالیت نهادها را ارزیابی و منعکس کنند و مشخص‌کننده روش‌ها و نقص‌های دستگاه مربوط خود باشند.


شعار هفته روابط ‌عمومی در سال 99 «روابط‌ عمومی هوشمند، انسان سالم، جامعه سالم» در نظر گرفته شده است.

اهمیت روابط عمومی

امروزه نقش روابط عمومی ها در کمک به تصمیم گیری های مدیریتی و استراتژیک یک سازمان نقشی قابل توجه است. نقش روابط عمومی به عنوان ابزار مدیریتی برای فعالیتهای حرفه ای، علمی و الکترونیکی،‌ از مشخصه های جدید روابط عمومی در عصر ارتباطات است. بنا بر این،‌ از نقاط برجسته و ممتاز در مدیریت استراتژیک، تأکید بر محیط برون سازمانی و حتی جهانی است و در واقع،‌ منظور از وظایف استراتژیک روابط عمومی، دخالت در روند تصمیم گیری سازمان است.

روابط عمومی، ششمین شغل پراسترس در جهان

نوع کار روابط‌عمومی و مسئولیت‌هایی که برعهده این بخش قرار داده شده سبب شد تا حرفه روابط عمومی، ششمین شغل پراسترس در جهان شناخته شود. زیرا مدیران روابط عمومی‌ها افراد متخصص در زمبنه کنترل آسیب‌ها هستند و بنابراین نیازمند توانایی تفکر و عمل سریع در شرایط پراسترس و تنش زا هستند.

در این رابطه موسسه CareerCast  در معرفی مشاغل پراسترس روابط عمومی را در بین ۱۰ شغل در ردیف ششم و یک پله پایین ‌تر از جایگاه آن در سال گذشته (رتبه پنجم) قرار می‌دهد.

 

از ۲۷ ‌اردیبهشت تا ۲ خرداد، به عنوان هفته روابط عمومی نامگذاری شده و هشتمین سالی است که این رویداد برگزار می شود.

 برای هر یک از روزهای این هفته، عناوینی در سال 99 در نظر گرفته شده که به شرح زیر است:

27 اردیبهشت با عنوان «روابط ‌عمومی و علم»، تاکید بر علمی شدن فرآینده‌های کاری روابط‌ عمومی

 28 اردیبهشت: «روابط‌ عمومی و فضای مجازی»، بهره‌گیری از امکانات فضای مجازی برای نقش‌آفرینی موثرتر روابط‌ عمومی‌ها

29 اردیبهشت: «روابط ‌عمومی و سواد رسانه‌ای»، ضرروت مشارکت فعال روابط‌عمومی‌ها در ارتقای سواد رسانه‌ای عموم

30 اردیبهشت: «روابط‌ عمومی و مسئولیت اجتماعی»، ترغیب و تشویق اشخاصی حقیقی و حقوقی برای ایفای مسئولیت اجتماعی در قبال زمین و انسان

31 اردیبهشت: «روابط‌ عمومی و مدیریت بحران»، لزوم توانمندسازی روابط‌عمومی‌ها در مواجهه با بحران‌ها

1 خرداد: «روابط‌ عمومی و سلامت»، تقدیر از پیشگامان عرضه سلامت و مبارزان با کرونا

2خرداد: «روابط‌ عمومی و جهش تولید »، نقش روابط‌ عمومی‌ها در جهش تولید


1399/02/27
392