برگزاری کمیته پیشگیری از خودکشی در دانشگاه علوم پزشکی بم

برگزاری کمیته پیشگیری از خودکشی در دانشگاه علوم پزشکی بم

 رئیس دانشگاه علوم پزشکی بم: آسیب بیماری اعصاب و روان و خودکشی، بسیار بیشتر و چندین برابر بیماری کرونا در منطقه بوده است. 


به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دانشگاه علوم پزشکی بم؛ دکتر عباس زاده رئیس دانشگاه در کمیته پیشگیری از خودکشی در سالن سلامت ستاد مرکزی گفت: آسیب بیماری اعصاب و روان و خودکشی بسیار بیشتر و چندین برابر بیماری کرونا در منطقه بوده است که لازم است از تمام ظرفیت های دانشگاه و دانشجویان استفاده شود و همانند بیماری کرونا ستاد مقابله با پیشگیری از خودکشی تشکیل شود.

دکتر عباس زاده از تمامی معاونت ها و شبکه های بهداشت و درمان خواست در این زمینه با معاونت بهداشتی همکاری لازم را داشته باشند و جلسات به صورت مستمر برگزار و همچنین طرح ها و پژوهش های لازم در این زمینه را انجام دهند و باتوجه به تاثیرات بیماری ها، قرنطینه و تاثیرات آن بر ذهن جوانان بایستی اقدامات میان مدت و بلند مدتی را در دستور کار قرار دهیم تا فرزندانمان را آسیب ناشی از بیماری اعصاب و روان و خودکشی نجات دهیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشگی بم افزود: بهداشت روان زمان بر و هزینه بر است و تاثیرات آن نسبت به سلامت جسم به طبع بیشتر و نیاز فراوان به همکاری بین بخشی را دارد و همچنین گروه های روانپزشکی طرح ها و پژوهش هایی خوبی را در این زمینه خواهند داشت.

در ادامه دکتر نصری معاون بهداشتی، گزارشی از اقدامات و آمارهای این بیماری از سال گذشته تاکنون ارائه کرد.

کمیته پیشگیری از خودکشی صبح امروز با حضور معاون بهداشتی، معاون تحقیقات و فن آوری، رئیس بیمارستان پاستور، مدیر درمان، رئیس مرکز بهداشت بم، روسای شبکه بهداشت و درمان ریگان و فهرج و کارشناسان مربوطه در سالن سلامت ستاد مرکزی برگزار شد.


1399/02/28
460