آزمایشگاه تشخیص مولکولی کووید19 دانشگاه علوم پزشکی بم با حضور مسئولین محلی افتتاح شد

آزمایشگاه تشخیص مولکولی کووید19 دانشگاه علوم پزشکی بم با حضور مسئولین محلی افتتاح شد

آزمایشگاه تشخیص مولکولی کووید19 دانشگاه علوم پزشکی بم با تایید آزمایشگاه مرجع سلامت وزارت بهداشت با حضور مسئولین محلی راه اندازی شد.


به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دانشگاه علوم پزشکی بم، صبح امروز با حضور حجت الاسلام دانشی امام جمعه، مهندس شهسوار پور فرماندار، دکتر عباس زاده رئیس دانشگاه علوم پزشکی، سرهنگ نجفی فرمانده نیروی انتظامی شهرستان و دیگر مسئولین محلی در دانشکده پزشکی آزمایشگاه تشخیص مولکولی کووید19 جهت انجام آزمایش تشخیص کرونا ویروس جدید با توجه به تایید فنی انستیتو پاستور ایران به بهره برداری رسید و  این آزمایشگاه با دقت تشخیصی بالا قادر است پاسخ نمونه‌های دریافت شده را در مدت زمان کوتاهی ارائه دهد.

دکتر عباس زاده رئیس دانشگاه علوم پزشکی گفت: با راه اندازی این آزمایشگاه روزانه  می توان50 آزمایش را در شیفت کاری  انجام داد و باتوسعه و تکمیل تجهیزات در آینده ایی نزدیک روزانه تعداد آزمایش ها بین 200 تا 500 آزمایش افزایش پیدا خواهد کرد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بم همچنین از تجهیز آزمایشگاه پیشرفته سم شناسی با هزینه ایی بالغ بر هفت میلیارد تومان در معاونت تحقیقات و فن آوری خبر داد و افزود: پیشرفته ترین آزمایش های تحقیقاتی در حوزه پزشکی و سایر رشته ها را می توان در این آزمایشگاه انجام داد و در آینده ایی نزدیک پیشرفت بسیار خوبی در آزمایشگاه جامع تحقیقاتی در دانشگاه علوم پزشکی خواهیم داشت.

مهندس شهسوار پور فرماندار بم در مراسم افتتاح آزمایشگاه کووید 19 گفت: بم نیز جز محدود شهرستان هایی است که بعد از مرکز استان آزمایشگاه تشخیصی بیماری کرونا را راه اندازی کرده است که تعداد آزمایش ها در منطفه افزایش و نتیجه آزمایشات سریعتر مشخص خواهد شد.

وی همچنین از زحمات دکتر عباس زاده رئیس دانشگاه علوم پزشکی و کادر بهداشت و درمان در راه اندازی این آزمایشگاه تقدیر و تشکر کرد.

شهسوار پور در خصوص پروژه بیمارستان 202 تختخوابی گفت: این پروژه با سرعت خوبی در حال انجام است و زمینی در حدود 50 هکتار نیز به این بیمارستان واگذار شده است و با اتمام و بهره برداری این پروژه فوق تخصصی در آینده رشد و پیشرفت بسیار خوبی در حوزه پزشکی در منطقه خواهیم داشت.


1399/02/30
653