طرح مکمل یاری با مگادوز ویتامین آ

طرح مکمل یاری با مگادوز ویتامین آ

به گزارش روابط عمومی معاونت بهداشت واحد بهبود تغذیه جامعه این معاونت از آغاز طرح مکمل یاری ویتامین آ برای کودکان زیر 5 سال در شهرستان شرق استان (بم ، فهرج ، ریگان و نرماشیر ) خبر داد ...


خانم مریم پاپلی مسئول واحد بهبود تغذیه معاونت بهداشت از اجرای طرح مکمل یاری با مگادوز ویتامین آ از تاریخ دوازدهم مهرماه برای کودکان زیر 5سال در شهرستان های شرق استان ( بم ، فهرج ، ریگان و نرماشیر ) خبر داد.

وی افزود با توجه به اینکه ویتامین آ نقش مهمی در تقویت سیستم ایمنی ، کاهش خطر ابتلا به بیماری های عفونی و تنفسی و مرگ و میر ناشی از این بیماریها در کودکان زیر 5 سال دارد ، دریافت مکمل مگادوز ویتامین آ برای کودکان زیر 5 سال  بویژه  در مناطقی که کمبود این ویتامین یکی از مشکلات تغذیه ای است از مهمترین راهکارها برای کاهش عوارض ناشی از کمبود این ویتامین است . 

به همین دلیل بر اساس درخواست دفتر بهبود تغذیه وزارت بهداشت از سازمان جهانی بهداشت و صندوق بین المللی حمایت ازکودکان (یونیسف) مکمل مورد نیاز جهت استانهای کم برخوردار از جمله کرمان تامین و به همه کودکان 2تا5سال تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی بم از تاریخ 12 مهرماه در کلیه خانه های بهداشت و مراکز خدمات جامع سلامت ارائه خواهد شد.


1399/07/07
439