دیدار اعضای قرارگاه زیستی امام رضا (ع) سپاه ناحیه بم با رییس دانشگاه علوم پزشکی

دیدار اعضای قرارگاه زیستی امام رضا (ع) سپاه ناحیه بم با رییس دانشگاه علوم پزشکی

 اعضای قرارگاه زیستی امام رضا (ع) سپاه ناحیه بم به منظور همکاری و مبارزه با ویروس کرونا با رییس دانشگاه علوم پزشکی دیدار کردند.


به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دانشگاه علوم پزشکی بم؛ صبح امروز اعضای قرار گاه زیستی  امام رضا(ع) سپاه مقاومت ناحیه بم به منظور اعلام همکاری جهت مبارزه با بیماری کووید 19با دکتر اویسی رئیس دانشگاه دیدار و در این نشست جناب سرهنگ بدرآبادی فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه بم ضمن تقدیر از کادر پزشکی از همکاری و در اختیار گذاشتن امکانات سپاه منطقه از جمله سوله، تخت بستری، کپسول اکسیژن، ست سرم و همچنین بررسی تأمین نیروی انسانی با دانشگاه علوم پزشکی خبر داد.

در ادامه مازیار اویسی رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیان کرد: عمده مشکلات ما هزینه های مالی بوده، تجهیزات این نقاهتگاه بیش از ٨٠٠میلیون است و تجهیزات حفاظتی برای هر نفر نیروی داوطلب جهت مراقبت از بیمار به طور میانگین روزانه ٨٠٠ هزار تومان می باشد که این مبلغ برای دانشگاه علوم پزشکی سنگین است و  بودجه ای در اختیار ما نیست باتوجه به شرایط موجود می طلبد مسئولان شهرستان نگاه ویژه ای به این موضوع داشته باشند. 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بم  پیشنهاد داد: کلینیک درمانی شهید اتحادی و مخصوصا قسمت رادیولوژی کلینیک بهسازی شود و یک نفر تکنیسین فعال قابل قبول رادیولوژی در اختیار مستقر شو که نیاز شهرستان  است. 

 اویسی به جهت کمک بیشتر به کادر درمانی درخواست داشت : از منازل سازمانی سپاه شهرستان تعدادی در اختیار پزشکان  جهت رفاه بیشترقرار داده شود . 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بم درپایان خاطر نشان کرد:  بایداز هرگونه  تجمع درسطح شهرستان  جلوگیری شود و از مردم تقاضا کرد کرونا را بیشتر از قبل جدی بگیرند و تمامی پروتکل های بهداشتی را رعایت نمایند.

 این نشست حول محور فرمایشات سردار سلامی فرمانده کل سپاه پاسداران، با شعار هر پایگاه بسیج به عنوان یک پایگاه سلامت که با دانشگاه های علوم پزشکی و شبکه های بهداشت و درمان هر منطقه همکاری داشته باشند صورت گرفت همچنین نسبت به ایجاد نقاهتگاه های پیش بیمارستانی برای بیماران کرونایی و آموزش افراد مورد نیاز توسط کارشناسان بهداشت و درمان بحث و تبادل نظر شد.

این نشست در دفتر رئیس دانشگاه با حضور اعضای قرارگاه زیستی از مسئولین بازرسی، بهداری، حوزه کارمندی و بسیج جامعه پزشکی  ناحیه مقاومت بسیج سپاه بم برگزار شد.


1399/08/11
274