نشست خبری رئیس و معاونین دانشگاه علوم پزشکی بم با اصحاب رسانه

نشست خبری رئیس و معاونین دانشگاه علوم پزشکی بم با اصحاب رسانه

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بم گفت: بیماران کرونا در منطقه شرق استان نسبت به مهرماه افزایش شش برابری داشته است.


به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دانشگاه علوم پزشکی بم؛ دکتر اویسی رئیس دانشگاه در نشست با اصحاب رسانه و در پاسخ به سوال خبرنگاران گفت: شیوع بیماری در منطقه شرق استان کرمان روند افزایشی به خود گرفته است که میطلبد شهروندان به مواردی که در ستاد کرونا شهرستان تصمیم گیری می شود اهمیت قائل شوند و ضمن رعایت پروتکل های بهداشتی و حفظ فاصله اجتماعی از برگزاری مراسمات جشن، عزا و دورهمی های خانوادگی اجتناب کنند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بم افزود: آبان ماه نسبت به ماه گذشته افزایش شش برابری بیماران کرونایی در منطقه شرق استان را شاهد بودیم و تا این لحظه 67 بیماردر بیمارستان پاستور بستری هستند و از همه شهروندان میخواهیم در صورت داشتن علائم به مراکز درمانی مراجعه کنند و نگذارند این بیماری به مرحله بحرانی نزدیک شود که بسیار خطرآفرین خواهد بود

وی در در خصوص افزایش میزان مصرفی اکسیژن در بیمارستان پاستور گفت: دو دستگاه اکسیژن ساز در این بیمارستان به صورت شبانه روز در مدار هستند و همچنین کپسول اکسیژن نیز در صورت نیاز استفاده خواهد شد و درخواست خرید دستگاه اکسیژن ساز دیگری هم داده شده است و در هفته های آینده با نصب و در مدار قرار گرفتن دستگاه اکسیژن ساز جدید مشکلی به لحاظ تامین اکسیژن برای بیمارن وجود نخواهد داشت.

دکتر اویسی با بیان اینکه دانشگاه تابع تصمیمات ابلاغی وزارت بهداشت است گفت: هر آنچه اعم از پروتکل های اجرایی، معرفی داروهای گیاهی طب سنتی و طب نوین به دانشگاه ابلاغ شود اطلاع رسانی و انجام خواهیم داد و از شهروندان خواست به مطالب غیر علمی و کذب توجه نکنند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی عنوان کرد با توجه به عملکرد خوب دانشگاه بم چهار مورد دستگاه ویدیولارنگوسکوب تحویل بم داده شده است که یک مورد مربوط به بیمارستان پاستور و سه مورد دیگر در استان توزیع خواهد شد.

وی همچنین در خصوص نصب دستگاه MRI افزود: مراحل نصب این دستگاه پیشرفت خوبی داشته و بزودی اماده خدمت رسانی به مردم منطقه خواهد بود و یاد آور شد با رایزنی های صورت گرفته معاون درمان وزارت بهداشت بزودی یک دستگاه سی تی اسکن خریداری خواهد شد.

دکتر اویسی در خصوص پروژه های عمرانی گفت: بیمارستان فهرج در مراحل پایانی قرار گرفته و امیدواریم تا آخر آذر ماه تحویل موقت شود همچنین بیمارستان 202 تختخوابی با تغییر پیمانکار مواجه شدیم و منتظر معرفی پیمانکار از سوی وزارت بهداشت هستیم.

 

امورات مربوط به متوفیات شرق استان بایستی در شهرستان مربوطه انجام شود 

دکتر رجایی معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه گفت: با شیوع این بیماری در شهرستان های شرقی از ائمه جمعه و ستاد کرونا شهرستان ها خواسته شده که تدابیر لازم و تجهیزات مورد نیاز غسالخانه ها هرشهرستان فراهم شود و از اوایل آذر ماه امورات مربوط به متوفیات هر شهرستان بایستی در همان شهرستان مربوطه انجام شود 

وی گفت: گشت ویژه کووید متشکل از نماینده قضایی، نماینده انتظامی و بازرسین بهداشتی تشکیل شده و در صورت مشاهده و گزارش مراسمات نسبت به تعطیلی آن اقدام خواهد کرد و همچنین این امر در روستا ها از طریق دهیاری ها صورت خواهد گرفت.

معاون توسعه دانشگاه افزود: از اصحاب رسانه میخواهیم نسبت به فرهنگ سازی  زندگی با شرایط کرونا یاری گر باشند و فرهنگ مشارکت فعال در غربالگری، در خانه ماندن شهروندان را به مردم آموزش دهند.

دکتر رجایی گفت: مردم میتوانند گزارشات خود را به سامانه 190 اعلام کنند تا بازرسین بهداشت پیگیری و اقدام و با افراد تخطی برخورد کنند.

 

افراد در صورت داشتن علائم حتما به مراکز 16 ساعته یا نزدیکترین مرکز بهداشتی و درمانی مراجعه کنند

دکتر نصری معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گفت: هر علائمی نشانه ایی از کروناست مگر خلاف آن ثابت شود و از شهروندان بخصوص افراد دارای بیماری زمینه ایی از جمله دیابت، فشارخون، زنان باردار خواست در صورت مشاهده علائمی از بیماری به نزدیکترین مرکز بهداشتی و درمانی  مراجعه کنند تا بار ترافیکی از بیمارستان کاسته شود.

وی گفت : ویروس کرونا در افراد سالم میتواند سه تا پنج روز علائم خود را نشان دهد و افرادی که بستری می شوند بایستی دو تا سه هفته قرنطینه باشند.

 

190 نفر از پرسنل دانشگاه تاکنون به کرونا مبتلا شده اند

دکتر رئیسی معاون درمان دانشگاه در نشست خبری با اصحاب رسانه گفت : بیماری کرونا سن و سال نمی شناسد اما برای افراد دچار بیماری زمینه ایی و سن بالا  میتواند خطر ساز باشد و افراد سن پایین نیز میتوانند انتقال دهنده این بیماری باشند.

وی گفت: آمار فوتی ها در منطقه شرق استان کرمان نسبت به کل کشور در حدود 3 الی 4 درصد است که نسبت به کل کشور که در حدود 5 الی 6 درصد است بسیار کمتر است که در تلاشیم این میزان را به کمترین حد ممکن کاهش دهیم.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی بم افزود از زمان شیوه این بیماری تا کنون در حدود 190 نفر از پرسنل دانشگاه علوم پزشکی به این بیماری مبتلا شده اند.

 

نشست خبری رئیس و معاونین دانشگاه علوم پزشکی بم با اصحاب رسانه صبح امروز بارعایت پروتکل های اجتماعی و حفظ فاصله گذاری اجتماعی  در سالن سلامت ستاد مرکزی برگزار شد.

 


1399/08/27
519