برگزاری مراسم اولین سالگرد سردار دلها با حضور رئیس دانشگاه علوم پزشکی بم و خانواده های شهدای دانشجو

برگزاری مراسم اولین سالگرد سردار دلها با حضور رئیس دانشگاه علوم پزشکی بم و خانواده های شهدای دانشجو

مراسم اولین سالگرد سردار سلیمانی با حضور رئیس دانشگاه علوم پزشکی ، معاونین و مدیران واحدهای تابعه دانشگاه و خانواده های شهدای دانشجو و همرزم شهید سلیمانی در دوران دفاع مقدس برگزار شد. 


به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دانشگاه علوم پزشکی بم؛ صبح امروز به مناسبت اولین سالگرد سردار سپهبد شهید سلیمانی و شهدای حادثه تروریستی فرودگاه بغداد، ویژه برنامه "بزرگ مردان تاریخ"دانشگاه علوم پزشکی بم، با حضور دکتر اویسی رئیس دانشگاه و معاونین و مدیران دانشگاه و خانواده شهدای دانشجو و روایتگری سرهنگ پاسدار، حسین مهنا (هم رزم شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی) با رعایت پروتکل های بهداشتی در سالن سلامت ستاد دانشگاه برگزار  به صورت مجازی و از طریق نرم افزار adobe connect پخش شد.

 

مکتب حاج قاسم و راه منش سردار دلها را سرلوحه کار خود قرار دهیم

در این مراسم دکتر اویسی رئیس دانشگاه ضمن گرامیداشت سالروز شهادت سردار دلها گفت: راه و منش شهید سلیمانی را بایستی سرلوحه کار خود قرار دهیم و از مکتب حاج قاسم درس بگیریم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بم گفت: شهادت سردار سلیمانی داغ بزرگی برای کل جهان اسلام و بخصوص استان کرمان بود و رشادت های او هرگز از یادها نخواهد رفت.

 

سردار سلیمانی فرمانده دلیر و مرد میدان مبارزه با تروریسم بود

حجت الاسلام مظاهری مسئول دفتر نهاد رهبری در دانشگاه گفت: شهید سلیمانی با روحیه و اخلاص عجیبی و تدابیر استراتژیک که در دوران دفاع مقدس، مبارزه اشرار در جنوب شرق کشور و همچنین مبارزه با تروریسم در عراق و سوریه داشت باعث پیروزی های او در میدان می شد.

حجت الاسلام مظاهری عنوان کرد: حاج قاسم فرمانده شجاع و دلیری بود که همیشه در میدان و صف اول مبارزه با تروریسم بود و شهادت او داغ بزرگی بود که بر دلها ماند.

 

در ادامه این مراسم سرهنگ محنا از همرزمان شهید سلیمانی در دوران دفاع مقدس با بیان خاطراتی از حاج قاسم گفت: از زمان شروع جنگ تحمیلی یکی از فرماندهانی که همیشه در جبهه حضور داشت و هیچگاه میدان نبرد را ترک نکرد حاج قاسم بود و پس از آن در نبرد با اشرار جنوب شرق کشور موفق عمل کرد و آرامش و امنیت را به منطقه برگرداند و همچنین با تدابیری که داشت کشاورزی در منطقه را با همت مردم بومی تقویت کرد.

وی گفت: سردار سلیمانی یکی از فرماندهان عالی رتبه ونبوغ نظامی بود که دیپلماسی بسیار قوی داشت و اگر استراتژی او نبود امروز دشمن به خاک کشور ما نزدیک میشد و کشورهای عراق و سوریه نیز سقوط میکردند.

سرهنگ محنا افزود: در زمان زلزله بم در همان ساعات اولیه به همراه شهید کاظمی خط فرودگاه بم را راه اندازی کردند و کار انتقال مجروحین با سرعت انجام شد که جان بسیاری از همشهریان ما در آن شرایط بحرانی نجات پیدا  کرد.

 در  این ویژه برنامه کلیپی از سخنرانی حجت الاسلام و المسلمین جوشقانی نیز پخش شد.

 این مراسم با همت اداره تعالی فرهنگی معاونت فرهنگی و دانشجویی و همکاری نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری دردانشگاه برگزار و در پایان از خانوادهای شهدای دانشجو از جمله خانواده شهیدرضا اتحادی، اسحاق دریجانی، بدرآبادی و خسروشاهی و همچنین از خانم ایلاغی نژاد عضو هیئت علمی دانشگاه که در جشنواره قرآن رتبه چهارم کشوری و رتبه سوم جشنواره خاطره نویسی عهد جانان را کسب کرده بود با اهدای لوح سپاس تقدیر شد. 


1399/10/13
401