برگزاری نشست هم اندیشی دانشگاههای کلان منطقه هشت با موضوع راهبردهای همگرایی علوم

برگزاری نشست هم اندیشی دانشگاههای کلان منطقه هشت با موضوع راهبردهای همگرایی علوم

نشست هم اندیشی با موضوع راهبردهای همگرایی علوم با حضور دکتر حسینی و نمایندگانی از دانشگاه های علوم پزشکی کلان منطقه آمایشی هشت، بصورت مجازی برگزار شد.


 به گزارش روابط عمومی معاونت آموزشی دانشگاه، وبینار هم اندیشی همگرایی علوم با حضور آقای دکتر حسینی نماینده وزارت متبوع و نمایندگانی از دانشگاه های کلان منطقه هشت،  روز دوشنبه 29 دیماه 99 به همت معاونت آموزشی وزارت بهداشت برگزار شد.

در این نشست، دکتر قاسم سرگزی عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی بم و دارای دکترای تخصصی فناوری نانو، پیشنهاداتی در زمینه همگرایی علوم مختلف ارائه نمودند.

ایشان ضمن بیان چالش عدم همگرایی بین آموزش و پژوهش به بیان راهکارهایی همچون استفاده از فناوریهای نوین با هدف تاثیرگذاری پژوهش در آموزش و یادگیری هدفمند پرداختند.

دکتر سرگزی با اشاره به راهکارهایی جهت ایجاد انگیزه و رغبت در گروههای بالینی، به منظور انجام پروژه های کاربردی، پیشنهاداتی در خصوص، نگاه فناورانه بین آموزش و پژوهش و تدوین رساله های دانشجویی با رویکرد خلاقانه و فناورانه جهت ارتقاء آموزشهای کاربردی ارائه نمودند.

در پایان نماینده دانشگاه علوم پزشکی بم از تجربه موفق همگرایی علوم در این دانشگاه گفت و تأکید کرد: ایجاد اندیشکده بین رشته ای با محوریت فناوریهای نوین در سایر دانشگاهها بعنوان یک اولویت باید مطرح و پیگیری شود.

خاطر نشان می گردد،  پیشنهادات فوق مورد توجه اعضاء قرار گرفت و مقرر شد این راهکارها جهت برنامه ریزی های آینده نگری توسعه میان رشته ای در آموزش پزشکی به معاونت محترم آموزشی وزات متبوع منعکس گردد.


1399/11/04
297