دوره های آموزش مهارتی و حرفه ای «طرح ملی کووید» برگزار می شود

دوره های آموزش مهارتی و حرفه ای «طرح ملی کووید»  برگزار می شود

دوره های آموزش مهارتی و حرفه ای «طرح ملی کووید» برای گروه های هدف به صورت مجازی در دانشگاههای سراسر کشور برگزار می شود.


به گزارش روابط عمومی معاونت آموزشی دانشگاه و به نقل از وزارت بهداشت، مرکز ملی آموزش مهارتی و حرفه ای وزارت بهداشت دوره های آموزش مهارتی و حرفه ای «طرح ملی کووید» را ویژه پرستاران و پزشکان برگزار می کند.

این طرح با مشارکت معاونت درمان، معاونت پرستاری، معاونت آموزشی وزارت بهداشت و دانشگاه های علوم پزشکی اجرا می گردد.

دانشگاه علوم پزشکی مجازی، دانشکده آموزش مجازی علوم پزشکی و مدیریت دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی و مرکز سنجش آموزش پزشکی در برگزاری بخش نظری دوره بصورت مجازی و کشوری با مرکز ملی آموزش مهارتی و حرفه ای همکاری دارند.

بنا بر این گزارش؛ مدیر مرکز آموزش مهارتی و حرفه ای دانشگاه علوم پزشکی بم، هدف از برگزاری این دوره ها را ارتقاء توانمندی کادر درمان عنوان کرد و گفت:  در راستای ارتقای توانمندی کادر درمان در بخش های  مراقبت های ویژه؛ دوره های آموزش مهارتی و حرفه ای مدیریت بیماران متوسط، شدید و بحرانی کووید19 بستری در بخش های ویژه و عادی برای متخصصین و پرستاران تدوین شده است که در روزهای آتی برگزار خواهد شد.

آقای سیستانی، افزود:  در راستای تسهیل  و تسریع برگزاری دوره ها شرایط ویژه تحت عنوان طرح ملی کووید از طرف وزارت متبوع تامین شده است که بصورت فهرست وار در ذیل به آن اشاره می گردد.

1- محتوای بخش نظری دوره های فوق بصورت مجازی توسط تیم مدرسان کشوری تهیه و از طریق سامانه دانشگاه علوم پزشکی مجازی در دسترس مهارت آموزان قرار خواهد گرفت.

2- آزمون پایان دوره بصورت الکترونیک و از طریق مرکز سنجش آموزش پزشکی در سطح کشور برگزار میشود.

3- فهرست اسامی پرستاران و پزشکان واجد شرایط در دوره ها براساس سهمیه اعلام شده توسط معاون پرستاری و معاونت درمان اعلام شده است.

4- سنجش علمی در قالب فرایند تسهیل شده ویژه طرح ملی کووید طراحی شده و از طریق مرکز آموزش مهارتی و حرفه ای و با همکاری اعضای هیات علمی گروه های آموزشی ذیربط و استفاده از امکانات و فضای فیزیکی مورد نیاز اجرا، خواهد شد.


1399/11/25
275