در خصوص پیکربندی آزمون پیش کارورزی و منابع مرجع سوالات دروس شناور شامل(آسیب شناسی اختصاصی، روانشناسی سلامت، ایمنی شناسی، ژنتیک، تغذیه، فیزیک و فارماکولوژی پزشکی )

در خصوص پیکربندی آزمون پیش کارورزی و منابع مرجع سوالات دروس شناور شامل(آسیب شناسی اختصاصی، روانشناسی سلامت، ایمنی شناسی، ژنتیک، تغذیه، فیزیک و فارماکولوژی پزشکی )


با سلام و احترام،

همانطور که مستحضرید در برنامه درسی ملی دوره دکترای پزشکی عمومی (مصوب 1396) که از مهرماه 96 در دانشگاهها در حال اجراست معادل 15 واحد از دروس علوم پایه پزشکی به عنوان دروس شناور بین مرحله علوم پایه و مقدمات بالینی تعیین شده اند (آسیب شناسی اختصاصی، روانشناسی سلامت، ایمنی شناسی، ژنتیک، تغذیه، فیزیک و فارماکولوژی پزشکی )، به نحوی که با هدف آموزش کاربردی تر، این درسها می تواند متناسب با برنامه درسی دانشگاه در مرحله علوم پایه یا مقدمات بالینی ارائه شوند. بر اساس مصوبات شورایعالی برنامه ریزی علوم پزشکی این دروس در آزمون جامع علوم پایه لحاظ نخواهند شد. بنابراین گذراندن این دروس برای شرکت در آزمون جامع علوم پایه الزامی نیست و از طرف دیگر، گذراندن این دروس نیز بر خلاف دروس مرحله مقدمات بالینی، مشروط به موفقیت در آزمون جامع علوم پایه نخواهد بود. همچنین سوالات این درس ها  از آزمون جامع علوم پایه حذف و در آزمون پیش کارورزی منظور خواهند شد. بر این اساس تعداد سوالات هر درس در آزمون پیش کارورزی متناسب با ساعات آموزش مربوط در جدول پیوست مشخص شده اند.

با عنایت به اینکه دبیرخانه شورای آموزش پزشکی عمومی مکلف است منابع روزآمد را برای آزمونهای سال بعد اعلام نماید و همچنین به منظور برنامه ریزی اجرایی آزمون های مربوط، خواهشمند است دستور فرمایید نظرات کارشناسی مسئولین آموزش یا مدیرگروههای محترم درسهای مربوطه و کمیته برنامه درسی دانشکده پزشکی در خصوص ترکیب و تعداد سوالات مربوط به هر درس، کل سوالات، منابع آموزش و سوالات مربوط به درسهای شناور در آزمون جامع پیشکارورزی دوره دکترای پزشکی عمومی حداکثر تا تاریخ 30/9/98 به دبیرخانه شورای آموزش پزشکی عمومی اعلام گردد.

دریافت فایل1

دریافت فایل2

 


1399/11/27
220