چگونه داروهای غیر قابل استفاده را معدوم نماییم؟

چگونه داروهای غیر قابل استفاده را معدوم نماییم؟

نظافت کلی عید،زمان مناسبی است تا در هر منزلی، به قفسه یا جعبه دارویی منزل سری بزنیم و به آن سر و سامان دهیم.


گرچه داروها نقش موثری در درمان بسیاری از بیماری ها دارند ولی زمانیکه دیگر نیازی به انها نباشد ضروری است که برای جلوگیری از خطرات احتمالی، داروها رو به شکل مناسبی دور بریزیم.

شما میتوانید از روش های ساده زیر برای دور ریختن داروها از طریق زباله منزل استفاده نمایید:

1.میتوانیدداروها را بدون خرد کردن قرصها و کپسولها، از بسته بندی اصلی خارج کنیدو با مواد ناخوشایندی مانند تفال چای مخلوط کنید.مخلوط را در کیسه پلاستیکی در بسته قرار دهید وسپس داخل سطل زباله بیندازید.

2.شربت ها و سوسپانسیونها را در فاضلاب ریخته و بطری انرا در زباله دان بیندازید.

3.تعداد کمی از داروها که ممکن است ذاتا خطرناک باشند یا با مصرف تنها یک دوز در فردی که دارو به او تعلق ندارد کشنده باشد.برای جلوگیری از مصرف این مواد توسط کودکان،حیوانات خانگی یا دیگر افراد،به محض اینکه دیگر مورد نیاز نباشند باید سریعا از طریق فاضلاب دور ریخته شوند .

4.در داخل اسپری داروهای استنشاقی که جهت درمان بیماریهایی مانند اسم و بیماری انسداد ریوی موجودند،موادی به نام گازهای بی اثر مانند پروپلانت وجود دارد که ازادسازی ان منجر به صدمه به لایه ازون خواهد شد.نحوه صحیح انهدام این پوکه ها را از سیستم بازیافت زباله میتوان جویا شد.

داروهای خود رابه دوستانتان ندهید.چرا که پزشک بر اساس سابقه بیماری دارو را برای شما تجویز نموده است و دارویی که برای شما موثربوده است چه بسا برای دیگری خطرناک باشد.

اگر راه صحیح دور ریختن دارویی را نمیدانید از یک داروساز سوال نمایید ویا با شماره1490داخلی 2تماس بگیرید


1399/12/03
567