راه‌اندازی فاز اول آزمایشگاه جامع تحقیقات دانشگاه علوم پزشکی بم

راه‌اندازی فاز اول آزمایشگاه جامع تحقیقات دانشگاه علوم پزشکی بم


 

به گزارش روابط عمومی معاونت تحقیقات و فناوری دانشگاه، فاز اول آزمایشگاه جامع تحقیقات دانشگاه، مورخ ۱۷ اسفندماه سال جاری با حضور ریاست محترم دانشگاه به بهره برداری رسید.

دکتر خسروی معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه در مراسم بهره برداری از این آزمایشگاه با اشاره به اینکه هدف اصلی آزمایشگاه جامع را تامین نیازهای پژوهشی دانشگاه، تقویت و توسعه رویکرد شبکه‌ای در زمینه فعالیت‌های آزمایشگاهی مرتبط با تحقیقات و استفاده بهینه از تجهیزات آزمایشگاهی در ارائه خدمات پژوهشی، آموزشی و دستگاهی در سطح دانشگاه و منطقه دانست، بیان داشتند که در فاز اول، آزمایشگاه مولکولی تشخیص کرونا در این آزمایشگاه جامع راه اندازی و به بهره برداری می رسد و دیگر بخش های این آزمایشگاه نیز آماده بهره برداری می باشد. 

ایشان همچنین بیان داشتند، در این آزمایشگاه با حمایت های وزارت بهداشت و ریاست محترم دانشگاه تجهیزات مدرن و پیشرفته آزمایشگاهی وجود دارد که ارزش ریالی آنها بالغ بر ده میلیارد تومان می باشد و در آینده نیازهای آزمایشگاهی شرق استان را برطرف خواهد کرد.

وی با بیان این که مجموعه دانشگاه باید بتواند از منابع خود بهترین استفاده را کند، گفت: به منظور استفاده بهینه از تجهیزات آزمایشگاهی موجود در دانشگاه، آزمایشگاه تحقیقات را نیز در ساختمان یاما راه اندازی کردیم تا بتوان به عنوان یک آزمایشگاه جامع از این ساختمان و تجهیزات موجود در آن استفاده کرد. 

دکتر خسروی همچنین به ارائه برنامه های آینده این آزمایشگاه پرداخت و یادآور شد: توسعه و تجهیز سایر بخش های آزمایشگاه، معرفی خدمات قابل انجام در این آزمایشگاه به کلیه سازمان ها ذینفع با هدف درآمدزایی و همکاری با آزمایشگاه های فعال موجود در سایر بخش های دانشگاه را سرلوحه فعالیت‌های آزمایشگاه جامع تحقیقاتی دانشگاه قرار خواهیم داد .

وی در پایان ضمن تشکر از حمایت های ریاست محترم دانشگاه در حوزه تحقیقات گفت: امیدوارم فضایی که ایجاد شده است با توکل به خداوند متعال، مشارکت و همدلی اعضای محترم هیات علمی و متخصصین دانشگاه ، زمینه مناسبی را برای افتخارآفرینی بیشتر محققین فراهم کند.

 


1399/12/18
248