بهره برداری ازفاز اول آزمایشگاه جامع تحقیقات دانشگاه علوم پزشکی بم

بهره برداری ازفاز اول آزمایشگاه جامع تحقیقات دانشگاه علوم پزشکی بم

فاز اول آزمایشگاه جامع تحقیقات دانشگاه، مورخ ۱۷ اسفندماه سال جاری با حضور ریاست محترم دانشگاه به بهره برداری رسید.

 


به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دانشگاه علوم پزشکی بم به نقل از روابط عمومی معاونت تحقیقات و فناوری دانشگاه، فاز اول آزمایشگاه جامع تحقیقات دانشگاه، مورخ ۱۷ اسفندماه سال جاری با حضور ریاست محترم دانشگاه به بهره برداری رسید.

دکتر خسروی معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه در مراسم بهره برداری از این آزمایشگاه با اشاره به اینکه هدف اصلی آزمایشگاه جامع را تامین نیازهای پژوهشی دانشگاه، تقویت و توسعه رویکرد شبکه‌ای در زمینه فعالیت‌های آزمایشگاهی مرتبط با تحقیقات و استفاده بهینه از تجهیزات آزمایشگاهی در ارائه خدمات پژوهشی، آموزشی و دستگاهی در سطح دانشگاه و منطقه دانست، بیان داشتند که در فاز اول، آزمایشگاه مولکولی تشخیص کرونا در این آزمایشگاه جامع راه اندازی و به بهره برداری می رسد و دیگر بخش های این آزمایشگاه نیز آماده بهره برداری می باشد. 

ایشان همچنین بیان داشتند، در این آزمایشگاه با حمایت های وزارت بهداشت و ریاست محترم دانشگاه تجهیزات مدرن و پیشرفته آزمایشگاهی وجود دارد که ارزش ریالی آنها بالغ بر ده میلیارد تومان می باشد و در آینده نیازهای آزمایشگاهی شرق استان را برطرف خواهد کرد.

وی با بیان این که مجموعه دانشگاه باید بتواند از منابع خود بهترین استفاده را کند، گفت: به منظور استفاده بهینه از تجهیزات آزمایشگاهی موجود در دانشگاه، آزمایشگاه تحقیقات را نیز در ساختمان یاما راه اندازی کردیم تا بتوان به عنوان یک آزمایشگاه جامع از این ساختمان و تجهیزات موجود در آن استفاده کرد. 

دکتر خسروی همچنین به ارائه برنامه های آینده این آزمایشگاه پرداخت و یادآور شد: توسعه و تجهیز سایر بخش های آزمایشگاه، معرفی خدمات قابل انجام در این آزمایشگاه به کلیه سازمان ها ذینفع با هدف درآمدزایی و همکاری با آزمایشگاه های فعال موجود در سایر بخش های دانشگاه را سرلوحه فعالیت‌های آزمایشگاه جامع تحقیقاتی دانشگاه قرار خواهیم داد .

وی در پایان ضمن تشکر از حمایت های ریاست محترم دانشگاه در حوزه تحقیقات گفت: امیدوارم فضایی که ایجاد شده است با توکل به خداوند متعال، مشارکت و همدلی اعضای محترم هیات علمی و متخصصین دانشگاه ، زمینه مناسبی را برای افتخارآفرینی بیشتر محققین فراهم کند.


1399/12/18
189