رئیس دانشگاه علوم پزشکی بم: معیار جدید رنگ بندی وزارت بهداشت میزان آمار بیماران سرپایی مبتلا به کرونا است

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بم:  معیار جدید رنگ بندی وزارت بهداشت میزان آمار بیماران سرپایی مبتلا به کرونا است

معیار شاخص رنگ بندی وزارت بهداشت براساس بیماران سرپایی مبتلا به کرونا و شهرستان بم قرمز است. 


به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دانشگاه علوم پزشکی بم؛  دکتر اویسی رئیس دانشگاه گفت: با توجه به الگوی بیماری کووید 19 و افزایش بیماران سرپایی معمولا یک هفته تا ده روز پس از آن تعداد بیماران بستری افزایش چشمگیری پیدا می کنند و دوهفته پس از آن میزان فوتی ها افزایش پیدا خواهد کرد.

دکتر اویسی افزود:  در رنگ بندی جدید به دلیل اینکه وزارت بهداشت یک گام جلوتر از ویروس عمل کرده باشد  معیار شاخص را تعداد بیماران بستری و سرپایی کرونا در نظر گرفته است و رنگ بندی بر این اساس مشخص می شود. 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بم گفت: دکتر رئیسی معاون درمان دانشگاه به عنوان سخنگوی ستاد کرونا دانشگاه علوم پزشکی بم تاکنون همکاری نزدیکی با رسانه ها و مطبوعات داشته است.

وی گفت: مردم عزیز به شایعات فضای مجازی توجه نکنند و تمامی اخبار مربوط به بیماری کووید 19 را از طریق پایگاه اطلاع رسانی وزارت بهداشت و در منطقه شرق استان کرمان از طریق پایگاه اطلاع رسانی دانشگاه علوم پزشکی و فضای مجازی مرتبط با آن دریافت کنند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بم‌ افزود: باهمکاری مردم و مسولین و کسبه شرق استان پیک های قبلی کرونا را با کمترین میزان عبور کردیم و عملکرد خوبی نسبت به سایر مناطق استان و کشور داشتیم و امیدواریم با رعایت بیشتر پروتکل های بهداشتی و با همکاری یکدیگر پیک جدید کرونا را با کمترین میزان خسارت عبور کنیم.

گفتنی است در معیار جدید رنگ بندی وزارت بهداشت، برای شهرستان های منطقه شرق استان کرمان بم " قرمز" ، نرماشیر" نارنجی"و شهرستان های ریگان و فهرج رنگ " زرد" تعیین شده است.

 


1400/01/19
233