درخشش عضو هیات علمی پژوهشی دانشگاه در میان دو درصد دانشمندان برتر جهان

درخشش عضو هیات علمی پژوهشی دانشگاه در میان دو درصد دانشمندان برتر جهان

معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی بم از قرار گرفتن نام عضو هیات علمی پژوهشی این دانشگاه در لیست دو درصد دانشمندان برتر جهان، خبر داد. 


دکتر خسروی با بیان این مطلب، اظهار کرد: بر اساس آخرین ارزیابی انجام گرفته توسط محققان دانشگاه استنفورد بر اساس داده‌های پایگاه اسکوپوس (single calendar year 2019) ، نام خانم دکتر بهاره صالحی عضو هیات علمی پژوهشی دانشگاه در بین دو درصد دانشمندان برتر جهان قرار گرفت.

معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه  گفت: در انتخاب دو درصد دانشمندان برتر جهان طبق این گزارش، به معیارهای کیفی مانند کیفیت و زمینه‌های مقالات، میزان تاثیرگذاری بر دانش روز و تعداد ارجاعات توجه شده است.

وی گفت: ۱۱۵۳ دانشمند ایرانی در جمع ۱۶۱۴۴۱ دو درصد دانشمندان برتر جهان حضور دارند که نام خانم دکتر بهاره صالحی عضو هیات علمی پژوهشی دانشگاه علوم پزشکی بم نیز در لیست جهانی منتشر شده توسط دانشگاه استنفورد قرار گرفته‌ است.  بر اساس آخرین اطلاعات سامانه علم سنجی وزارت بهداشت که بر مبنای پایگاه اطلاعاتی Scopus  می باشد، ایشان دارای 162 مقاله، 3067 استناد و شاخص اچ ایندکس 33 می باشند. شایان ذکر است ایشان در هفته پژوهش سال گذشته  نیز مفتخر به کسب عنوان "پژوهشگر برتر" دانشگاه شده اند.

معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه در پایان ضمن تقدیر و ارج نهادن به تلاش های این عضو هیات علمی دانشگاه در عرصه تحقیق و پژوهش ملی و بین المللی و همچنین ارتقاء رتبه علمی دانشگاه و آرزوی موفقیت روزافزاون برای ایشان، این موفقیت ارزشمند را صمیمانه به جامعه دانشگاهی شرق استان تبریک و تهنیت عرض نمودند.


1400/02/01
315