جشن میلاد امام حسن مجتبی(ع) و محفل انس با قرآن کریم در دانشگاه علوم پزشکی بم برگزار شد

جشن میلاد امام حسن مجتبی(ع) و محفل انس با قرآن کریم در دانشگاه علوم پزشکی بم برگزار شد

به مناسبت فرا رسیدن نیمه ماه مبارک رمضان، محفل انس با قرآن کریم و جشن میلاد با سعادت کریم اهل بیت، امام حسن مجتبی (ع) در فضای باز پردیس دانشگاه علوم پزشکی بم برگزار شد.


به گزارش روابط عمومی معاونت فرهنگی و دانشجویی، همزمان با فرا رسیدن نیمه ماه مبارک رمضان، محفل انس با قرآن کریم  و جشن میلاد با سعادت کریم اهل بیت، امام حسن مجتبی (ع) روز سه شنبه ۷ اردیبهشت ماه، به همت کانون قرآن و عترت معاونت فرهنگی دانشجویی و نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در فضای باز پردیس دانشگاه علوم پزشکی بم با رعایت کامل پروتکل های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی برگزار شد.

این مراسم معنوی با حضور محمد غضنفر آبادی معاون فرهنگی و دانشجویی، حجت الاسلام مظاهری نیا مسئول نهاد رهبری و جمعی از معاونین، مسئولان و کارکنان دانشگاه، با تلاوت آیاتی چند از کلام الله مجید، آغاز شد.

در ابتدای این مراسم، حجت الاسلام مظاهری نیا نماینده دفتر نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه، ضمن خیر مقدم و آرزوی قبولی طاعات و عبادات حاضرین در جلسه و ابراز خرسندی از برگزاری این مراسم با شکوه معنوی، درباره اهمیت تلاوت و تدبر در قرآن کریم و گسترش انس با قرآن کریم خصوصاً در بین قشر فرهیخته، دانشجویان و اساتید دانشگاه تاکید کرد.

مسئول نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه تصریح کرد: انس با قرآن و ایجاد یک زندگی معنوی همانند سایر امور مربوط به حیات بشری دارای مراتب و مراحل گوناگونی چون ( گوش کردن به تلاوت قرآن، تلاوت قرۀآن کریم، درک مفاهیم قرآنی، تفسیر قرآن و تدبر در قرآن ) است که هر کسی می‌تواند به اندازه توان و تلاش خود به آن مرحله دست یابد از این رو هیچ کسی نمی‌تواند مدعی شود که از انس با قرآن محروم خواهد ماند.

تلاوت آیاتی از قرآن کریم توسط قاریان برجسته استانی، اجرای تواشیح و مدیحه سرایی توسط گروه نورالزهرا و برگزاری مسابقه قرآنی و اهدائ جوایز از دیگر برنامه های این مراسم بود.

 


1400/02/08
523