برگزاری آیین تجلیل از مقام استاد در دانشگاه علوم پزشکی بم

برگزاری آیین تجلیل از مقام استاد در دانشگاه علوم پزشکی بم

به گزارش روابط عمومی معاونت آموزشی، آیین تجلیل از مقام شامخ استاد با حضور دکتر اویسی رئیس دانشگاه علوم پزشکی بم، دکتر جهان آراء معاون آموزشی، حجت الاسلام و المسلمین حاج آقا مظاهری نماینده دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه و جمعی از معاونین، مدیران و اعضای هیأت علمی با هدف بزرگداشت یاد و خاطره شهید مرتضی مطهری و تجلیل از اساتید دانشگاه روز شنبه یازدهم اردیبهشت ماه سال جاری در محل سالن سلامت ستاد مرکزی برگزار شد.


در ابتدا این مراسم دکتر اویسی ضمن تبریک روز استاد و گرامیداشت یاد و خاطره شهید مرتضی مطهری، اعضای هیأت علمی دانشگاه را بعنوان سرمایه های ناب دانشگاه دانستند و اظهار داشتند: اساس و هویت دانشگاه به سرمایه های علمی و آموزشی آن است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بم،فراهم نمودن امکانات رفاهی ویژه اعضای هیأت علمی را جزء الویت های مهم خود نام برد و افزود: با تلاش و پیگیری مسئولین ذیربط این مهم در دستور کار قرار دارد و آینده نزدیک شاهد تحولات ایده آلی در این خصوص خواهیم بود.

در ادامه نیز دکتر جهان آراء با تبریک روز استاد، یاد و خاطره استاد شهید مرتضی مطهری را گرامی داشتند و  خاطرنشان کردند: این معاونت با برخورداری از سرمایه های علمی، متعهد و با انگیزه به رسالت ذاتی خود که همان تربیت و آموزش دانشجویان متعهد و متخصص می باشد می پردازد.

معاون آموزشی تأکید کرد: دانشگاه علوم پزشکی بم  بر اساس استاندارد و شاخص های نسبت اعضای هیأت علمی به دانشجو از شرایط مطلوبی برخوردار می باشد.

وی افزود: در حال حاضر این دانشگاه با فعالیت سه دانشکده پزشکی، پرستاری و مامایی و بهداشت به رسالت خود می پردازد و در آینده ایی نزدیک بر اساس سند توسعه علمی کلان منطقه آمایشی هشت شاهد راه اندازی دانشکده توانبخشی نیز خواهیم بود.

حجت الاسلام و المسلمین حاج آقا مظاهری نیز این روز مقدس را خدمت تمامی اساتید ارجمند تبریک گفتند و تصریح نمودند:  انسان به عنوان موجودی اجتماعی برای رسیدن به کمال نیازمند هدایت الهی است و این مهم از طریق تعلیم و تربیت میسراست و نقش اساتید بسیار مهم و اثر گذار می باشد.

وی تصریح نمود:یکی از وظایف اصلی دانشگاهها تقویت زیربنای انسانی هر جامعه ای است و جامعه دانشگاهی بطور اخص اساتید یکی از ابزارهای قدرتمند جهت تاثیر گذاری و تربیت گروه هدف بشمار می آید.

در پایان از آقای دکتر پیمان محمد زاده جهانی در راستای ارتقای علمی ایشان از دانشیاری به استادیاری با اهدای لوح تقدیر، تجلیل شد.

همچنین از تعدادی از اساتید حاضر در مراسم با اهدای لوح سپاس به مناسبت بزرگداشت مقام استاد تجلیل و تقدیر بعمل آمد.

لازم به یادآوری است این مراسم همزمان به دلیل رعایت پروتکل های بهداشتی در راستای پیشگیری از کویید-19 از طریق وب برای تمامی اساتید پخش گردید.

 


1400/02/13
271