درمان های فوق تخصصی برای اولین بار در بم با همت ریاست دانشگاه و نماینده مردم شرق استان

 درمان های فوق تخصصی برای اولین بار در بم با همت ریاست دانشگاه و نماینده مردم شرق استان

در جلسه رییس و معاونین دانشگاه علوم پزشکی با نماینده مردم شرق استان کرمان در خصوص وضعیت بهداشت و درمان منطقه، دکتر عباس زاده از درمان های فوق تخصصی برای اولین بار در بم خبر داد.


به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی بم، دکتر عباس زاده رییس دانشگاه علوم پزشکی در جلسه ای با حضور نماینده مردم شرق استان در مجلس شورای اسلامی گفت: از سال 89 موافقت اصولی با دانشگاه علوم پزشکی بم صورت گرفته و در حال حاضر سه دانشکده پزشکی، پرستاری و بهداشت را داریم که بعد از 7 سال از راه اندازی دانشگاه علوم پزشکی هنوز هیئت جذب اساتید در بم را نداریم همچنین در بحث آموزش، کمبود فضای فیزیکی آموزشی در بیمارستان پاستور که سه کلاس درس وجود دارد و نداشتن سالن اجتماعات و سالن امتحانات در دانشکده ها از جمله مشکلات در حوزه آموزش می باشد.

 وی گفت : در بخش درمان، در حال حاضر 300 تخت داریم با توجه به جمعیت منطقه شرق استان 500 تخت کمبود داریم که سالانه در حدود صدو هفتادو پنج هزار نفر مراجعه کننده به بخش اورژانس داریم که سختی ها و مشکلاتی برای همکاران به وجود آورده است و کمترین میزان تخت درمانی در کشور با ضریب اشغال 90 درصد، را با توجه به اینکه بیمارستان 200 تختخوابی امام خمینی (ره) از سال 83 تاکنون کمتر از ده درصد پیشرفت داشته را در این منطقه داریم. در حال حاضر اولویت اول وزارت بهداشت ساخت این بیمارستان است.  همچنین 14 دستگاه دیالیز و دستگاه سی تی اسکن و MRI   به صورت  فعال در منطقه وجود دارد. برای اولین بار درمان های فوق تخصصی" روماتولوژی(رماتیسم، مفصل، استخوان)، آسم نوزادان، گورارش" در منطقه را شروع کردیم. وی ادامه داد: مرکز جامع بیماری های خاص با تفاهم نامه ای که با مرکز خیریه سپهر بسته شده در این مجموعه راه اندازی شده است. در خصوص بدهی 16میلیاردی سازمان تامین اجتماعی به دانشگاه علوم پزشکی گفت: مشکلاتی را برای دانشگاه به وجود آورده که اگر پرداخت شود می تواند برای مجموعه بسار موثر باشد. وی گفت: بیمارستان های نرماشیر و ریگان کمبوداتی را دارند که با برطرف شدن آن به زودی افتتاح می شوند و همچنین بیمارستان فهرج 45 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

دکتر عباس زاده در خصوص وضعیت بهداشت منطقه گفت:مرگ و میر نوزادان در بم وضعیت نامناسبی ندارد، در این منطقه 70درصد زایمان ها طبیعی و 30 درصد سزارین است. وی گفت: وضعیت بهداشت محیط در منطقه مناسب نیست و حدود 40درصد از خانوار ها در روستاها فاقد سرویس بهداشتی هستند که با کمک کمیته امداد در جهت ساخت سرویس بهداشتی مناسب در منطقه هستیم. دکتر عباس زاده،  از نگاه ویژه ای که وزیر بهداشت به این منطقه در بحث بهداشت و درمان دارند تشکر کرد و تاکنون هر درخواستی که داشته ایم به مرحله انجام رسیده است و عدالت در سلامت به معنی حقیقی در این منطقه را در این دوره اجرا کردند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی در خصوص مسائل فرهنگی گفت: اعضای هیئت علمی غیر بومی که در بم اسکان پیدا می کنند ودیعه ای جهت مسکن در اختیارشان قرار می گیرد.  در خصوص خوابگاه دانشجویی ادامه داد: ساخت خوابگاه کمتر از 30 درصد پیشرفت داشته است که وضعیت مناسبی نیست همچنین هیچگونه زیر ساخت ورزشی در دانشگاه جهت استفاده دانشجویان نداریم. در بخش فرهنگی برنامه هایی را در نظر گرفتیم که امیدواریم در جشنواره سیمرغ شرکت کننده زیاد داشته باشیم.

رییس برد پرستاری وزارت بهداشت همچنین گفت: کنگره سراسری اخلاق پرستاری در اسفند ماه به میزبانی بم برگزار می شود. دکتر عباس زاده گفت: همچنین آمادگی جلسات دفتر فنی وزارت بهداشت را در این شهر را داریم.

دکتر عباس زاده در خصوص اشتغال در دانشگاه علوم پزشکی گفت: شایسته سالاری را در دستور کار قرار دادیم و براساس مصوبه ای که داشتیم براساس سایت کارآفرینی دانشگاه و فراخوان هایی که اعلام می شود نیرو جذب می کنیم که متاسفانه دانشگاه علوم پزشکی به عنوان بنگاه کاریابی مطرح شده است. وی همچنین مهندس نیکزادی را یکی از سرمایه های ارزشمند بم دانست و از حمایت های همه جانبه ایشان تشکر کرد.

 مهندس نیکزاد نماینده مردم شرق استان در مجلس شورای اسلامی در جمع رییس و معاونین دانشگاه علوم پزشکی بم گفت: عقب ماندگی های مسائل مختلف دانشگاه که در دوره های قبل بود با نگاه مدیریتی و با هدف رییس دانشگاه برطرف می شود و خوشحالم که ارتباطم با دانشگاه برقرار شده و سه فاکتور اعتماد مدیر به مجموعه و مجموعه به مدیر، آرامش و امنیت شغلی در مجموعه و اعتماد مردم به دانشگاه را از اهداف سازمانی دانست و افزود: افرادی در مجموعه علوم پزشکی ورود کرده بودند که هیچگونه تخصصی نداشتند که باعث دلخوری مردم شده بود و از مجموعه دانشگاه خواست تا هرچه سریعتر تعیین و تکلیف نیروها انجام شود و عدالت حکمفرما باشد. وی همچنین از رییس دانشگاه علوم پزشکی که پیگیر برنامه ها هستند تشکر کرد و با توجه به نگاه ویژه ای که وزارت بهداشت به این منطقه دارد بایستی نارضایتی ها از جمله کمبود پزشک، کمبود تجهیزات برطرف شود وی گفت : مردم این منطقه مردمانی متمدن و با فرهنگ هستند و باید عزت آنها همه جا حفظ شود و بعضی از برخوردها و بدآموزی ها باید ازبین برود.

مهندس نیکزادی گفت: در کنار گردشگری و صنعت، درمان را نیز باید داشته باشیم و بایستی مجتمع مدرن پزشکی در این منطقه راه اندازی شود و ازمتخصصین که از بم رفته اند نیز دعوت کنید. و از مسولین دانشگاه خواست با پیگیری های بیشتر، بالگرد اورژانس در اختیار دانشگاه علوم پزشکی قرار گیرد.

در ادامه جلسه، معاونین دانشگاه برنامه ها و مشکلات های پیش رو با نماینده مردم شرق استان کرمان مطرح کردند.

این جلسه صبح امروز در دفتر رییس دانشگاه علوم پزشکی  برگزار شد و پس از آن نماینده مردم شرق استان به همراه رییس و معاونین دانشگاه از مجموعه پردیس و خوابگاههای دانشجویان و کلینیک ویژه بازدید کردند.

 

 

 


1397/08/12
681