برگزاری سمینار حوادث ترافیک و نقش اورژانس پیش بیمارستانی با حضور معاون اورژانس کشور، روسای اورژانس منطقه ۸ و رییس دانشگاه علوم پزشکی بم

برگزاری سمینار حوادث ترافیک و نقش اورژانس پیش بیمارستانی با حضور معاون اورژانس کشور، روسای اورژانس منطقه ۸ و رییس دانشگاه علوم پزشکی بم

سمینار حوادث ترافیک و نقش اورژانس پیش بیمارستانی با حضور معاون اورژانس کشور، روسای اورژانس منطقه ۸ ، رییس دانشگاه علوم پزشکی و فرمانده انتظامی بم برگزار شد.


به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی بم، دکتر نوری معاون اورژانس کشور در سمینار حوادث ترافیکی در دانشگاه علوم پزشکی بم گفت: بیشترین ماموریت های حوادث ترافیکی اورژانس از سال گذشته تا کنون در استان های تهران، خراسان رضوی، کرمان، مازندران و آذربایجان غربی بوده است. وی گفت: در حوادث ترافیکی کشور از سال 82 تا 95 روند کاهش ترافیکی را داشتیم اما از سال 96 تاکنون روند حوادث رو به افزایش است وی حوادث ترافیکی ویژه در سال 96 در کشور را 6962 حادثه با بیش از حداقل دو کشته و چهار مصدوم در هر حادثه خبر داد و گفت: در هفت ماهه اول امسال 5217 موردحادثه ویژه ترافیکی که به طور میانگین هر 59 دقیقه یک حادثه اتفاق افتاده است که به نسبت سال قبل روند رو به افزایش است که وضعیت مناسبی نیست.

معاون اورژانس کشور گفت: روند حوادث ترافیکی در استان کرمان به خصوص حوزه شهرستان بم روند افزایشی داشته که از اول امسال تاکنون در 68 مورد حادثه ویژه ترافیکی  397 مصدوم و 14 نفر فوتی و 277 نفر به بیمارستان اعزام شدند و در مجموع حوادث در بم در حدود 28 نفر جان خود را از دست داده اند.

دکتر نوری گفت: با فرهنگ سازی و آموزش می توان حوادث ترافیکی را کاهش داد و از دانشگاه علوم پزشکی بم در برگزاری این سمینار تشکر کرد.

دکتر عباس زاده رییس دانشگاه علوم پزشکی بم گفت: یکی از برکات طرح تحول سلامت که همه جاده های کشور را تحت پوشش قرار داده اورژانس پیش بیمارستانی است نهادی که هیچگونه ارتباط مالی با گیرندگان خدمت برقرار نمی کند و اخلاقی ترین و مقدس ترین خدمات به عنوان یک نهاد اطمینان بخش از جمله آرامش و امنیت سلامت در جامعه را برقرار کرده است.

وی گفت: سازمان اورژانس کشور در دوران دکترقاضی زاده هاشمی به عنوان وزیر بهداشت رشد بسیار خوبی پیدا کرده است و ماهم در دانشگاه علوم پزشکی بم به سهم خود در جهت توسعه تلاش می کنیم. 

رییس دانشگاه علوم پزشکی بم گفت: تا رسیدن به فاصله کاهش حوادث و مرگ و میر راه زیادی داریم و اورژانس، نیروی انتظامی، پلیس راه، وزارت راه و شهرسازی و آحاد مردم  در پیشگیری ازحوادث نقش بسار مهمی دارند و پس از حادثه اورژانس نقش مهمی در کاهش تلفات و نجات مصدومین دارد. وی گفت: جاده های مجاور به بم از جاده های پر حادثه در استان هستند که از مسولین پلیس راه و راهداری می خواهیم که رهکارهایی برای کاهش حوداث داشته باشند.

دکتر عباس زاده حضور معاون اورژانس کشور و روسای اورژانس منطقه 8 کشور در سمینار حوادث ترافیکی و نقش اورژانس پیش بیمارستانی در بم را غنیمت شمرد و گفت: فرصتی مناسب است تا از تجربیات این بزرگواران در جهت پیشرفت بهتر استفاده کنیم.

در ادامه فرمانده انتظامی بم گفت: فرهنگ سازی و آموزش در جهت کاهش حادثه های ترافیکی می تواند موثر باشد که 100درصد تصادفات عوامل انسانی است وی گفت در حوادث درون شهری، کلاه ایمنی برای راکبین موتور سیکلت می تواند بیش از 40 درصد از مرگ  سرنشینان جلوگیری کند.

سمینار یک روزه صبح امروز با هدف بررسی حوادث ترافیکی و نقش اورژانس پیش بیمارستانی با حضور معاون اورژانس کشور، روسای اورژانس منطقه 8 کشور،  رییس دانشگاه علوم پزشکی و فرمانده انتظامی و رییس شورای شهر بم در سالن اجتماعات دانشگاه علوم پزشکی برگزار شد که در این مراسم دکتر مصدق رییس اورژانس کرمان، دکتر فرزین نیا عضو هیئت علمی دانشگاه و سرهنگ ضیاالدینی رییس راهنمایی و رانندگی بم در مورد حوادث ترافیکی و طرح sos مطالبی را ارائه کردند.


1397/08/20
566