اولین سمینار طب ایرانی با حضور مشاور وزیر بهداشت در دانشگاه علوم پزشکی بم برگزار شد

اولین سمینار طب ایرانی با حضور مشاور وزیر بهداشت در دانشگاه علوم پزشکی بم برگزار شد

اولین سمینار طب ایرانی با رویکرد طب فراگیر و آشنایی با مبانی طب سنتی ایرانی با حضور مشاور وزیر بهداشت و رییس دانشکده طب سنتی کرمان در دانشگاه علوم پزشکی بم برگزار شد.


به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی بم، دکتر خدادوست مشاور وزیر و رییس دفتر طب ایرانی وزارت بهداشت در  اولین سمینار طب ایرانی در دانشگاه علوم پزشکی بم، هفته وحدت و ولادت پیامبر اکرم(ص) را تبریک عرض کرد و گفت: طب سنتی از حدود 150 سال پیش با پیدایش طب رایج ممنوع شده بود اما امروزه کل دنیا از طب سنتی استفاده می کند و سازمان جهانی بهداشت (WHO)، برای آن نیز تسهیلاتی را در نظر گرفته است. وی مهم ترین پیام طب سنتی را حفظ و ارتقا سلامتی مردم در جامعه دانست  و گفت: هر منطقه محصولاتی دارد که با مزاج مردم و اقلیم آن منطقه سازگاری دارد. دکتر خدادوست گفت: پزشک باید بر طبق باورهای مردم، آموزش های لازم را ارائه دهد با افزایش  سواد فرهنگ عمومی در جامعه  از خرافه گویی و باورهای غلط بعضی از افراد جلوگیری می شود.

رییس دفتر طب ایرانی وزارت بهداشت گفت: استفاده از طب سنتی هر کشور در درمان بیماری ها بسار مهم است که در کل دنیا حدود 750هزار گونه گیاهی وجود دارد، در کشور ایران حدود 8000 گونه گیاهی شناخته شده است که از آن بین 1800 تا 2300 گونه گیاهی اثرات درمانی دارند.

مشاور وزیر و رییس دفتر طب ایرانی وزارت بهداشت از برگزار کنندگان این سمینار در بم و به خصوص دکتر عباس زاده رییس دانشگاه علوم پزشکی تشکر کرد.

 این سمینار صبح امروز با هدف  رویکرد طب فراگیر و آشنایی با مبانی طب سنتی ایرانی در سالن ستاد مرکزی دانشگاه علوم پزشکی بم برگزار و در ادامه نیز دکتر ستایش رییس دانشکده طب ایرانی دانشگاه علوم پزشکی کرمان پیرامون مبانی طب سنتی ایرانی مطالبی را ارائه کرد.


1397/08/29
721