نشست خبری دکتر عباس زاده با اصحاب رسانه

نشست خبری دکتر عباس زاده با اصحاب رسانه

 دکتر عباس زاده در نشست خبری با اصحاب رسانه گفت: از سال آینده رشته های تحصیلات تکمیلی از جمله پرستاری در دانشگاه علوم پزشکی بم دانشجو می پذیرد. 


به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی بم، دکتر عباس زاده رییس دانشگاه علوم پزشکی بم در نشست صبح امروز با اصحاب رسانه ضمن گرامیداشت ولادت پیامبر اکرم (ص) و امام جعفر صادق(ع) و هفته بسیج، این ایام را تبریک عرض کرد و پیرامون مسائل بهداشت و درمان شرق استان گفت: یکی از رسالت های دانشگاه علوم پزشکی در این منطقه انتقال دانش است که به این منظور ما  نیاز به شایسته سالاری را داریم و از افراد توانمند جوان و بانوان که کارهای بزرگ تخصصی را انجام میدهند باید استفاده کنیم. وی گفت: دانشگاه علوم پزشکی متعلق به نظام جمهوری اسلامی و مردم است متعلق به یک گروه یا جناح سیاسی خاص نیست.

 دکتر عباس زاده در خصوص وضعیت بهداشت شرق استان گفت: یکی از مطالباتی که مردم داشته اند در خصوص بازدید از رستورانها و  اماکن تهیه و طبخ غذا بوده که از کارشناسان بهداشت محیط خواسته شده به صورت دوره ای بازدید صورت گیرد و گزارش آن را ارائه کنند. وی بحث بهداشت محیط را مهم ارزیابی کرد و  گفت: این امر به تنهایی محقق نمی شود ارگان ها و سازمان های دیگر  باید در بحث بهداشت محیط مشارکت داشته باشند و با تفاهم نامه ای که با کمیته امداد داشتیم بهسازی سرویس های بهداشتی مددجویان در روستا ها  را شروع کردیم همچنین تفاهم نامه هایی با قرارگاه سازندگی و بسیج داریم که در امر بهداشت  مشارکت دارند، یکی از اهداف ما این است که محیط زندگی، یک محیط بهداشتی شودکه در روستاها این چنین مشکلاتی را داریم. بحث پوشش اینترنت مراکز بهداشتی است که از لحظه ورود بیمار به مراکز درمانی تمامی اطلاعات آن ثبت می شود  و یک پرونده الکترونیک برای آن فرد تشکیل شده است و در سامانه قرار می گیرد و نظام ارجاع را که قانون تکلیف کرده است و وزارت بهداشت آن را پیگیری می کند ما هم داریم زیر ساخت ها را آماده می کنیم تا هرچه بهتر بتوانیم از آن استفاده کنیم. در بحث بهداشتی افتتاح پایگاه مرکز جامع سلامت پاکم را داشتیم که چند  مرکز در حال ساخت نیز داریم اما پیشرفت مراکز بهداشتی نسبت به سطح  کشور قابل توجه نیست .

رییس دانشگاه علوم پزشکی در خصوص درمان گفت: با تلاش همکارانم از حدود یک ماه پیش درمان های فوق تخصصی را آغاز کردیم اولین مطب فوق تخصصی روماتولوژی را افتتاح و  تخت های بستری را به آن اختصاص دادیم و به زودی فوق تخصص نوزادان و گوارش هم  فعالیت خود را آغاز می کنند و در آینده تعدادی فوق تخصص را در بم خواهیم داشت که همشهریانمان برای درمان نیاز به مراجعه به شهر دیگر را نداشته باشند. همچنین افتتاح کلینیک تخصصی بیمارستان پاستور که تاکنون بدلیل کم بود فضا قادر به راه اندازی آن نبودیم و افتتاح مرکز جامع بیماران خاص در مجموعه سپهر به صورت ویدئو کنفرانس با حضور وزیر بهداشت را داشتیم و بخش الحاقی بیمارستان پاستور تا پایان امسال که شامل بخش NICU  بخش نوزادان و بخش داخلی و بخش غربالگری سرطان می باشد به بهره برداری می رسد. وی افزود : تعداد تخت در بیمارستان پاستور نسبت به جمعیت منطقه بسیار کم است و باید تلاش کنیم تا نزدیک به حد استاندارد برسیم و بخش اورژانس با توجه به تعداد مراجعه کنندگان در نظر داریم بخش الحاقی به آن اضافه کنیم و میزان تخت را در این بخش افزایش دهیم تا خدمات رسانی به مراجعه کنندگان به نحو بهتری صورت گیرد. وی در خصوص بیمارستان آیت الله هاشمی رفسنجانی ریگان  و بیمارستان جواد الائمه نرماشیر گفت: با توجه به اینکه بعضی زیر ساخت ها هنوز آماده نشده بود اما امیدواریم  با تکمیل آن بیمارستان های 32 تختخوابی این مناطق در ایام خجسته دهه مبارک فجر به بهره برداری برسد و خدمات درمانی به مردم این شهرستان ها ارائه دهیم اما بیمارستان فهرج تاکنون در حدود 45 درصد پیشرفت فیزیکی داشته و منابعی برای ادامه کار پیمانکار در نظر گرفته شده تا بتوانیم در یک فرصت مناسب از آن بهره برداری کنیم. رییس دانشگاه علوم پزشکی در ادامه بحث درمان به بیمارستان 2۰2 تختخوابی اشاره کرد و گفت: یکی از اولویت های مهم وزارت بهداشت در ساخت بیمارستان در کشور، ساخت و تکمیل این بیمارستان است که از سال 83 تاکنون کمتر از 10 درصد پیشرفت فیزیکی داشته ودر چندماه گذشته ساخت این بیمارستان از وزارت مسکن و شهرسازی به وزارت بهداشت منتقل شده است که امیدواریم در سه سال آینده به صورت کامل به بهره برداری برسد. وی در خصوص راه اندازی کلینیک ویژه گفت: با افتتاح این مجموعه وضعیت خدمات رسانی خوبی را میتوانیم به مردم ارائه دهیم . وی در خصوص بیمارستان تخصصی اطفال در ادامه گفت: ساختمان آن مورد تایید وزارت بهداشت نبوده و در حال حاضر پروژه متوقف شده است.

دکتر عباس زاده در خصوص بحث پژوهش در دانشگاه گفت: تاکنون یک نفر در جذب پژوهش در دانشگاه کردیم که به زودی جذب در این حوزه افزایش پیدا می کند و همچنین تفاهم نامه ای را با دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان در خصوص افزایش پژوهشها بستیم که یکی از موضوعات پژوهشی شروع کردیم، بحث اعتیاد ودرمان آن است و در حوزه های بهداشتی به زودی پژوهش هایی را آغاز خواهیم کرد.

رییس برد پرستاری وزارت بهداشت گفت: ششمین کنگره سراسری اخلاق پرستاری که به عنوان بزرگداشت مقام حضرت زینب(س) است در 8 و9 اسفند ماه به میزبانی بم برگزار می شود و تمامی دانشگاه های علوم پزشکی سراسر کشور در این زمینه با ما همکاری دارند.

دکتر عباس زاده همچنین از راه اندازی دفتر طب ایرانی و مرکز فرماندهی عملیات اورژانس در دانشگاه علوم پزشکی بم در آینده نزدیک خبر داد. وی گفت : ناوگان اورژانس به زودی نوسازی و بهسازی می شود و تاکنون 6 دستگاه آمبولانس جدید تحویل گرفتیم. وی ادامه داد: توانمندسازی نیروهای اورژانس در دستور کار کار است که خدمات سرصحنه را بهتر مطلوب تر ارائه دهند. و در آینده ای نزدیک شاهد تحول بسار خوب در اورژانس پیش بیمارستانی خواهیم بود.

رییس دانشگاه علوم پزشکی به بحث آموزش اشاره کرد و گفت: تاکنون تحصیلات تکمیلی در دانشگاه نداشتیم  و از سال آینده رشته کارشناسی ارشد پرستاری را شروع می کنیم. دکتر عباس زاده گفت در بیمارستان پاستور یک ساختمان به منظور آموزش در نظر گرفتیم که در آینده نزدیک با تکمیل امکانات لازم از آن بهره برداری می کنیم.

دکتر عباس زاده در خصوص حوزه اجتماعی دانشگاه گفت: که اردوهای جهادی خوبی را همکارانم در  شهرستان های شرقی برگزار کردند و خدماتی از جمله دندان پزشکی ، ویزیت بیماران، تست قند و فشار خون را  به صورت رایگان ارائه دادند. وی در خصوص مسائل فرهنگی و دانشجویی گفت: با توجه به اینکه در آستانه ۱۶ آذر روز دانشجو قرار داریم جا دارد یک گزارش به مناسبت این روز مهم تهیه شود، در خصوص ساخت خوابگاه دانشجویی گفت: تاکنون کمتر از 1۰ درصد پیشرفت داشته و نبود سلف سرویس و فضای ورزشی مناسب را از دغدغه های حوزه فرهنگی عنوان کرد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی در خصوص توسعه دانشگاه گفت: یکی از الویت های ما  شفاف سازی بحث نیروی انسانی است دانشگاه در زمینه نیروی تخصصی بهداشتی و درمانی کمبود دارد و  اما در زمینه نیروهای اداری پشتیبانی و خدماتی نیروی مازاد داریم که تامین حقوق این نیروها برای دانشگاه دشواری هایی را به همراه داشته است وی گفت: در آینده تمامی تامین نیرو از طریق فراخوان  به صورت عمومی  و از طریق سایت کار آفرینی دانشگاه صورت می گیرد.

این نشست که با حضور اصحاب رسانه در دفتر رییس دانشگاه علوم پزشکی برگزار شد  دکتر صدیقی نیز پیرامون مسائل توسعه دانشگاه توضیحاتی را ارائه کرد و در پایان دکتر عباس زاده به سوالات خبرنگاران پاسخ داد.

 


1397/09/05
669