کمیته منطقه ای هموویژلانس شرق استان کرمان در دانشگاه علوم پزشکی بم برگزار شد

کمیته منطقه ای هموویژلانس شرق استان کرمان در دانشگاه علوم پزشکی بم برگزار شد

کمیته منطقه ای هموویژلانس شرق استان کرمان، مراکز درمانی تحت پوشش انتقال خون بم با حضور مدیرکل انتقال خون استان و رییس دانشگاه علوم پزشکی بم برگزار شد.


به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی بم، دکتر عباس زاده گفت: دانشگاه علوم پزشکی، بیمارستان ها و همچنین با راه اندازی مرکز بیماران خاص به نوعی وابسته به خدمات پایگاه انتقال خون بم است که   انتقال خون بسیار کار خطیری است  خطرهایی که درگذشته مشخص بوده و خطراتی که بعد مشخص می شود هرچقدر کیفیت، توان افزایی و آموزش کار را بتوانیم ارتقا دهیم جنبه های مثبت کار افزایش و آسیب های احتمالی کاهش پیدا خواهد کرد. وی هموویژلانس را مهم ارزیابی کرد و گفت: باید بیش از گذشته به این امر توجه شود و از همکاران دانشگاه علوم پزشکی بم و مراکز درمانی خواست تا همکاری بیشتر ی با انتقال خون داشته باشند تا یک الگو از تعامل و همکاری به جا بماند.
 رییس دانشگاه علوم پزشکی انتقال خون را که هیچ ارتباط مالی از انتقال دهنده و دریافت کننده خون دریافت ندارد را یکی از اخلاقی ترین سازمان ها دانست و  گفت: ما هم در دانشگاه علوم پزشکی تمام  همت را به کار میگیریم تا درخواست های انتقال خون را انجام دهیم تا  تعامل دانشگاه علوم پزشکی بم با سازمان انتقال خون الگوی مثال زدنی در کشور  باشد.
مدیرکل انتقال خون استان کرمان گفت: هدف از برگزاری این کمیته پیگیری بهتر انجام شدن کارهای هموویژلانس مراکز درمانی که تحت پوشش پایگاه انتقال خون منطقه هستند. دکتر میرزایی؛ هموویژلانس را که فرآیند دریافت  خون از اهدا کننده تا انتقال خون به بیمار است را مهم ارزیابی کرد و گفت: هر ساله هزینه تولید فراورده های خونی 300 میلیارد تومان و همچنین  1500میلیارد تومان صرف پیگیری درمان و عوارض بعد از انتقال خون می شود وی افزود: باید سطح آگاهی کادر درمانی را در جهت فراورده های خونی افزایش دهیم و این امر موجب کاهش هزینه ها،  خطرات و آسیب ها می شود.
کمیته منطقه ای هموویژلانس شرق استان کرمان به همت پایگاه انتقال خون بم صبح امروز در دفتر رییس دانشگاه علوم پزشکی برگزار و پیرامون آن مطالبی ارائه شد.


1397/09/07
497