بازدید اعتبار بخشی آموزشی بیمارستان پاستور

بازدید اعتبار بخشی آموزشی بیمارستان پاستور

ارزیاب ارشد وزارت بهداشت گفت:
آمار بالای بیماران در بخش اورژانس و درمانگاهی همچنین ظرفیت و پتاسیل بالا بیمارستان پاستور بم، می تواند برای آموزش و توانمندسازی پرستاران و پزشکان عمومی مورد بهره برداری قرارگیرد.


به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی بم،  دکتر فروزان فر ارزیاب ارشد وزارت بهداشت در پایان سفر به بم و در اختتامیه دور دوم بازدید اعتبار بخشی آموزشی بیمارستان پاستور گفت: یکی از نقاط قوت دانشگاه علوم پزشکی و بیمارستان بم استفاده از افراد جوان، دارای تخصص، با انگیزه و و به دیدگاه آموزشی که با یک فکر باز همراه و همدل با رییس دانشگاه مشغول به کار هستند. وی گفت: با توجه به آمار بالای بیماران در بخش اورژانس و درمانگاهی همچنین ظرفیت و پتاسیل بالا بیمارستان پاستور، و توسعه فضای آموزشی و اورژانس، می تواند برای آموزش و توانمندسازی پرستاران و پزشکان عمومی مورد بهره برداری قرارگیرد.
وی در ادامه گفت: اقتصاد درمان را باید به دانشجویان آموزش دهیم که هزینه های صرفه جویی شده در برخی وسایل پزشکی و درمانی به سلامت باز می گردد و نمونه ای از اقتصاد مقاومتی در درمان است و همچنین فارغ التحصیلان در آینده از آن الگو می گیرند.
ارزیاب ارشد وزارت بهداشت گفت: اعتبار بخشی و ارتقاء وضعیت آموزشی باعث می شود ما فراگیران بهتری تحویل جامعه دهیم وآینده کشور را بسازیم و هرچه در در بخش آموزش سرمایه گذاری کنیم به سلامت جامعه بر می گردد.
وی افزود: بومی گرایی در منطقه و افزایش و توانمند سازی اعضای هیئت علمی در زمینه آموزش و پزشکان عمومی می تواند باعث رشد و تقویت دانشگاه شود و از آسیب پذیری و کمبود پزشک جلوگیری کند.
رییس دانشگاه علوم پزشکی بم گفت: در هیئت امنای دانشگاه مصوب شده است که بین یک تا سه درصد از منابع دانشگاه صرف آموزش شود اما درصدها را در نظر نمیگیریم و به صورت پروژه ای الویت بندی را در دستور کار قراردادیم و در دانشگاه علوم پزشکی بم اولویت اول رابه ارتقا آموزش، جذب و افزایش توانمند سازی اعضای هیئت علمی و کمک به ماندگاری آنها قراردادیم و بیش از سه درصد از منابع را صرف آموزش کردیم. همچنین در حوزه دانشجویی ارتقاء کلاس های عملی، نظری وآزمون ها وکارهایی که در جهت رشد و آموزش کمک میکند را در نظر گرفتیم. در کنار آموزش، پژوهش هم به ساماندهی کار و استمرار دانشگاه کمک زیادی کرده است دو بال آموزش و پژوهش ما را در جنبه دانشگاهی بودن کمک میکند. هرچند همه ارکان دانشگاه در جایگاه خود اهمیت زیادی دارند.
وی گفت: همه 12 میلیارد اعتبار سال را صرف پرداخت حقوق کردیم هرماهه حدود 460 میلیون تومان از درآمد را به حساب خزانه واریز می کنیم تا از عهده هزینه های جاری برآییم و در تنگناها، مسائل بسار ضروری را تأمین می کینیم.  البته کمک های موردی حوزه معاونت آموزشی وزارتخانه جای تقدیر دارد.
وی ادامه داد: وضعیت آموزشی در اعتبارات سال 98 در حدود 34 درصد رشد پیدا کرده که امیدواریم با تلاش همکاران رشد بیشتری پیدا کند و بتوانیم اعتبارات را به 20 میلیارد برسانیم تا در حوزه آموزش اقدامات بیشتری را انجام دهیم.
دکتر عباس زاده گفت: بودجه مساله مهمی است اما مهم تر ازآن نیروی کارآمد و فعال است و از لحاظ آموزش بیمارستان ما در منطقه ای قرار دارد که 500هزار نفر جمعیت را تحت پوشش را سرویس می دهد که به لحاظ تنوع، بیماران کافی را داریم که همت اساتید را می طلبد که در یک محیط مناسب آموزش دهند. وی به بیمارستان آموزشی 202 تخخوابی در حال ساخت اشاره کرد و گفت: با تفاهم نامه ای که با مدیریت برنامه ریزی داریم طی یک دوره سه ساله با توجه به اینکه 100 میلیارد تومان آن محقق شده، 40 میلیارد تسهیلات بانکی و 60 میلیارد در تفاهم بودجه قرار گرفته که بیمارستان آموزشی بر طبق استاندارد خوب ومدرن به بهره برداری برسانیم همچنین اگر در جایی از منطقه مرکز جامع سلامت می سازیم بخش آموزشی را در نظر می گیریم.
اختتامیه بازدید اعتبار بخشی آموزشی بیمارستان پاستور عصر امروز با حضور ارزیاب ارشد وزارت بهداشت و هیئت رئیسه دانشگاه علوم پزشکی در سالن اجتماعات ستاد مرکزی برگزار شد.


1397/09/18
515