آیین تجلیل از پژوهشگران برتر دانشگاه علوم پزشکی بم

آیین تجلیل از پژوهشگران برتر دانشگاه علوم پزشکی بم

آیین تجلیل از پژوهشگران برتر دانشگاه علوم پزشکی بم در سه بخش اعضای هیأت علمی، کارمندان و دانشجویان برگزار شد.


به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی بم، دکتر عباس زاده رییس دانشگاه علوم پزشکی در آیین تجلیل از پژوهشگران برتر گفت: در سیاست های کلی کشور آثار روشنی از چشم انداز علم و فن آوری به چشم میخورد و در سیاست های کلی سلامت موضوع علم و فن آوری در جایگاه ممتاز قرار گرفته است و جای افتخار دارد که کشور ما در بحث علم و دانش به اوج رسیده و در حوزه هایی همچون سلول های بنیادی و علوم سلامت در جایگاه خوبی قرار گرفته است.
وی گفت: کشورهای مختلف دنیا نشان داده اند که بدون پژوهش، علم و دانش و فقط قدرت نظامی، باعث رشد و پیشرفت  آنها نمی شود و یکی از مهم ترین سرمایه گذاری ها، سرمایه در پژوهش است که جزء پرسود آورترین ها است.
دکتر عباس زاده گفت : امروز همه باید تلاش کنیم تا جایگاه علوم پزشکی بم به لحاظ پژوهش، علم  ودانش ارتقا دهیم و در چند سال آینده جایگاه خوبی در کشور داشته باشیم. وی افزود: دانش ما باید چرخ های صنعت را به گردش درآورد و بایستی به نوآوری و کاهش ایده به محصول توجه شود که بسار مهم است.
وی در ادامه گفت: ما می توانیم برخی از مشکلات در زمینه های بهداشتی، درمانی، فرهنگی و مالی را به وسیله پژوهش و بدست خودمان حل کنیم اگر پژوهش را به مرحله فرآیند و تولید برسانیم به روش های جدیدی خواهیم رسید. پژوهش زمانی که نظم و هدف داشته باشد گره گشای سازمان خواهد بود.
رییس دانشگاه علوم پزشکی گفت: موضوع اخلاق در پژوهش بسار مهم دانست  و بد اخلاقی در پژوهش یعنی اهداف را به درستی نبینیم وی از همه اساتید، کارمندان و دانشجویان خواست در امر پژوهش تلاش کنند که باعث رشد خود و مجموعه می شود.
دکتر عباس زاده از زحمات برگزار کنندگان و بخصوص معاونت تحقیقات و فن آوری دانشگاه در برگزاری این مراسم تقدیر و هفته پژوهش را به پژوهشگران تبریک عرض کرد.
دکتر برهانی معاون تحقیقات و فن آوری گفت: بعد از انقلاب اسلامی روز 25 آذر به عنوان روز پژوهش نامگذاری شد تا از مقام شامخ پژوهشگران تجلیل به عمل آید و در سال 1379 وزارت علوم هفته آخر آذر را به عنوان هفته پژوهش نامگذاری و در سال 1384 به عنوان هفته پژوهش و فن آوری تغییر نام پیدا کرد.
دکتر برهانی گفت: پژوهش یعنی دانایی و تخصص  و موضوع اخلاق در پژوهش را مهم و حساس ارزیابی کرد.
وی گفت: دانشگاه علوم پزشکی بم همانند سایر دانشگاه به جایگاه مهم و حساس پژوهش و فن آوری اهمیت می دهد و در ادامه پیرامون نقش رهبری اخلاقی و اخلاق در پژوهش، نظریه های اخلاقی و جو اخلاقی،مقرارتی،حرفه گرایی،علاقه مندی و خیرخواهی در سازمان مطالبی را ارائه کرد.
آیین تجلیل از پژوهشگران برتر دانشگاه علوم پزشکی بم ظهر امروز به همت معاونت تحقیقات و فن آوری برگزار و از ده نفر پژوهشگر برتر در سه بخش اعضای هیأت علمی(آقای مهرداد خاتمی)، کارمندان( نعیمه پورطاهری،معصومه حیدرپور، الهام امینی،لیلا ملکیان،فریده موسی زاده) و در بخش دانشجویان( علی احمدی، سینا اعتمادی، نجمه ابراهیم آبادی، مرجان هدایتی پور) تقدیر شد.


1397/09/24
1692