جلسه قائم مقام معاون آموزشی وزارت بهداشت با هیئت رییسه دانشگاه علوم پزشکی بم

جلسه قائم مقام معاون آموزشی وزارت بهداشت با هیئت رییسه دانشگاه علوم پزشکی بم

جلسه قائم مقام معاون آموزشی وزارت بهداشت با هیئت رییسه دانشگاه علوم پزشکی بم با حضور نماینده مردم شرق استان در مجلس برگزار شد.


به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی بم، دکتر عباس زاده رییس دانشگاه علوم پزشکی در نشست با قائم معاون آموزشی وزارت بهداشت گفت: در حوزه درمان در یکسال اخیر ۱۰۰ تختخواب اضافه کردم دو بیمارستان ۳۲ تختخوابی مجوز گرفتن راه اندازی گرفتند و بخش الحاقی پاستور با 70 تختخواب راه اندازی شده است و همچنین ۱۰۰ متخصص در دانشگاه بم داریم  و در حوزه آموزش اعتبار دو ساله را دریافت کرده ایم.

وی افزود: در حوزه تحقیقات و فن آوری حوزه پژوهشی را توانسته ایم ارتقا بدیم که وزارت بهداشت با این معاونت در دانشگاه موافقت کرده است.  

وی با اشاره به حوزه معاونت بهداشت افزود: با توجه به عملکرد  سامانه سیب  در پنج شاخص حائز رتبه برتر در کشور هستیم.

رییس دانشگاه علوم پزشکی بم خاطرنشان کرد: در بحث بودجه مشکلاتی داریم که هرسال نسبت کمی اضافه می شود که جوابگو دانشگاه بم نیست.

دکتر عباس زاده گفت: بیمارستان پاستور در زمینه کاهش سزارین خوب عمل کرده است و  زمینه ساز سلامت نوزادان در منطقه است.

وی با اشاره به بیمارستان ۲۰۰ تختخوابی افزود: این بیمارستان بعد از زلزله بایستی ساخته می شد که پیشرفت زیادی نداشته اما با پیگیری همکاران در دانشگاه علوم پزشکی در حال ساخت فاز اول پروژه است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی بم گفت: خودروسازی منطقه ارگ جدید در ساخت بیمارستان 32 تختخوابی ریگان کمک های خوبی  داشته است که جای تقدیر و تشکر را دارد و امروزه بیمارستان ریگان که به تازگی شروع بکار کرده روزانه ۳۰۰ نفر مراجعه کننده را دارد.

نیکزادی پناه نماینده مردم شرق استان کرمان در مجلس گفت: وزارت بهداشت کمک های بسیار خوبی در حوزه بهداشت و درمان منطقه شرق استان داشته اما هنوز نواقص زیادی در منطقه است که بایستی با کمک وزارت بهداشت در جهت برطرف کردن نواقص تلاش کنیم.

نیکزادی پناه گفت: با کمک و ورود بخش خصوصی پتانسیل بهره برداری مرکز درمانی مدرن در منطقه شرق استان را داریم تا شاهد توریسم درمانی در کنار گردشگری را  نیز داشته باشیم.

نماینده مردم شرق استان کرمان افزود: مجمع نمایندگان استان پیگیر است تا از نخبگان استان در چرخه مدیریت کشور افرادی را داشته باشیم.

وی با اشاره به اینکه در قبل زلزله سال 82 فرزندان بم رتبه های کنکوری بسیار بالایی داشتند اما متاسفانه با ضربه روحی و کم بود امکانات که در بعد از زلزله داشتیم رتبه ها کاهش پیدا کرده و این آسیب بزرگی در منطقه شرق استان است و همچنین قرار بوده ۵۰ درصد پذیرش 

در دانشگاه علوم پزشکی بم  بومی باشد که این امر نیز محقق نشده است.

وی از رییس و مجموعه دانشگاه علوم پزشکی بم که در حوزه سلامت شرق استان خدمات و تلاش ارزنده ای دارند تشکر کرد.

در ادامه دکتر اکبری قائم مقام معاون آموزشی وزارت بهداشت، در دانشگاه علوم پزشکی بم افزود: دانشگاه بم در 7 سال راه اندازی پیشرفت بسیار خوبی قرار داشته است و در حوزه آموزش عالی، وزارت بهداشت عملکرد خوب و حساب شده ای داشته تا فارغ التحصیل بیکار در کشور نداشته باشیم. 

قائم مقام معاون آموزشی وزارت بهداشت با بیان اینکه در منطقه آمایشی ۸ " استان های کرمان و سیستان و بلوچستان" حدود ۸۰ درصد نیروها بومی منطقه تربیت می شود و به لحاظ بعد پذیرش دانشجو کمیته سنجش و آموزش سخت گیری زیادی  در این حوزه نداشته است و مسائلی از جمله پذیرش دانشجو با سهمیه بومی بایستی در کمیته سنجش و آموزش وزارت بهداشت مطرح و تصمیم گیری شود.

این نشست صبح امروز در دفتر حوزه ریاست دانشگاه علوم پزشکی برگزار شد.

 


1398/02/05
524