چله انقلاب زیر سایه احترام به ایام فاطمیه(س)

چله انقلاب زیر سایه احترام به ایام فاطمیه(س)

چهل‌سالگی همواره آغاز یک مرحله‌ی جدید در زندگی انسان تلقی می‌شده است. در معارف اسلامی کسی که چهل سال از عمرش گذشته باشد را دارای «کمال عقل» می‌دانند. اکنون عمر جمهوری اسلامی به چهل رسیده است.


 به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی، در این چهل سال که با فراز و نشیب‌ها، نقاط قوت و ضعف، خطاها و بحران‌ها جمهوری اسلامی رشد کرد و بالید دارای تجربه‌های ارزشمندی شده است. این تجربه‌ها حتما باید در چهل سال بعدی حکومت مورد توجه قرار گیرد. انقلاب اسلامی این ظرفیت را دارد که نظام سیاسی را عقلانی و هوشمند سازد. زیرا در اصل انقلاب اسلامی یک اندیشه و معرفت است که البته در آن شور و احساسات هم وجود دارد. تا کنون و در این چهل سال بیشتر به جنبه‌ی حماسی و شورآفرین انقلاب توجه شده است و از جنبه‌ی عقلانیت انقلاب غافل بودیم. انقلابی بودن در افکار عمومی گاه مترادف هیجان، عدم مدارا،بی‌توجهی به علم و دانش، حتی بی‌نظمی و بی‌قانونی است. در صورتی که این صفات نه ذاتی انقلاب است و نه اصلا قاطبه‌ی انقلابیون این صفات را دارا هستند. سید انقلابی‌ها که رهبر انقلاب اسلامی هستند به هوشمندی، مطالعه، قانون‌مندی و مردم‌داری معروف هستند.

نقشه‌های شوم دشمنان با هدف جلوگیری از برگزاری جشن 40 سالگی انقلاب اسلامی با دست به دست هم دادن همه تشکل‌های مربوطه می‌توان جشن امسال را شکوهمندتر از هر سال برگزار کرد و با محقق ساختن آرمان‌های والای انقلاب اسلامی تیری بر قلب دشمنان ایران فرو بریم.

 تطابق تاریخی ایام‌الله دهه فجر با ایام سوگواری حضرت فاطمه زهرا(س) نشانگر آن است که دشمنان قسم‌خورده انقلاب در حال فرصت‌جویی هستند تا به جهانیان بگویند ایرانیان، انقلاب خود را مقدم بر ایام سوگواری فاطمیه می‌دانند در حالی که ملت ایران با تأکید بر چله انقلاب، ارزش و احترام ایام فاطمیه را هم نگه می دارند.


1397/11/12
614