با حضور رئیس دانشگاه و انجام جلسه آموزشی در جمع کودکان سپهر که به دعوت کارکنان معاونت تحقیقات و فن آوری در ضیافت افطاری و برنامه های ورزشی فرهنگی شرکت کرده بودند، برنامه های جامعه نگر و " بسیج ملی کنترل فشارخون بالا " در دانشگاه علوم پزشکی بم آغاز شد.


 

با توجه به تاکید مقام محترم وزارت بهداشت مبنی بر اهمیت پیشگیری و انجام اقدامات جامع نگر و  فرهنگ سازی سلامت ، رییس دانشگاه علوم پزشکی بم در حرکتی نمادین با حضور در ضیافت افطاری به افتخار کودکان سپهر که به همت کارکنان معاونت تحقیقات و فن آوری  روز چهارشنبه مورخ 18/2/ 98 برگزارشد ، به آموزش سبک زندگی سالم و پیشگیری از فشارخون در کنار برنامه های ورزشی و شاد پرداخت. 

وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی قصد دارد با اجرای برنامه های جامعه نگر پیشگیری از بیماریهای شایع و خطرناک را از سطح اول پیشگیری (مدیریت عوامل خطر ساز) و آموزش سبک زندگی در سطح جامعه نهادینه سازد. در این راستا روسای دانشگاهها مسئولیت اجرای برنامه های " پویش کنترل فشارخون" را بر عهده دارند. دانشگاه علوم پزشکی بم امیدوار است این برنامه ها را با همکاری تمامی نهادهای درون بخشی و برون بخشی منطبق بر طرحهای ابلاغ شده را به انجام برساند.


1398/02/20
457