آغاز فعالیت اجرایی احداث بیمارستان 202 تختخوابی آموزشی بم توسط وزارت بهداشت

آغاز فعالیت اجرایی احداث بیمارستان 202 تختخوابی آموزشی بم توسط وزارت بهداشت

با انتقال پروژه احداث بیمارستان202 تختخوابی آموزشی بم از وزارت مسکن و شهرسازی به وزارت بهداشت به عنوان نهاد مجری، جان تازهای در اجرای این پروژه دمیده شده است.


به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی بم، با پیگیریهای مستمر و موثر دانشگاه علوم پزشکی بم، و با همراهی و مساعدت نماینده محترم مردم در شرق استان، فرمانداری محترم و استاندار محترم کرمان و دستور اکید وزیر محترم بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، جناب آقای دکتر نمکی، علاوه بر انتقال پروژه به وزارت بهداشت توسط هیات دولت، با تخصیص 600 میلیارد ریال در قالب تسهیلات به این پروژه موافقت به عمل آمد.

با تامین این میزان اعتبار فعالیت اجرایی این پروژه که از سال 96 متوقف شده بود اخیرا با ظرفیت کامل مجددا آغاز شده است.

بر اساس قراداد منعقده با شرکت مجری مقرر شده فاز اول این پروژه به مساحت 22 هزار متر مربع ظرف نه ماه آینده تکمیل و در همین مدت مناقصه فاز دوم (که شامل کلیه مراحل تکمیل ساختمان و تاسیسات می باشد) برگزار شده و عملیات اجرایی فاز دوم نیز آغاز شود.

بیمارستان 202 تختخوابی آموزشی بم مهمترین پروژه دانشگاه علوم پزشکی بم است که قرار است جایگزین بیمارستان امام خمینی بم شود که در حادثه زلزله 5 دی سال 82 تخریب شد. متاسفانه اجرای این پروژه از آن سال به تاخیر افتاده و مردم منطقه شرق استان از این لحاظ یعنی تخت بیمارستانی به شدت در کمبود و مضیقه هستند.

شایان ذکر است که در کشور به ازای هر هزار نفر جمعیت 6/1 تخت بیمارستانی در بخش دولتی وجود دارد که این میزان در منطقه شرق استان تا سال قبل 0/7 بود و اخیرا با راه اندازی بخشهای جدید بیمارستان پاستور و بخشهایی از بیمارستانهای جوادالائمه نرماشیر و آیت الله هاشمی رفسنجانی ریگان این میزان به 0/9 ارتقا یافته اما هنوز نسبت به سرانه کشور فاصله زیادی وجود دارد که امید است فعال شدن بیمارستان 202 تختخوابی به رفع این کمبود اساسی در منطقه کمک کند.


1398/02/21
790