برگزاری جلسه ی هم اندیشی رییس دانشگاه با مدیران پرستاری در بیمارستان پاستور بم

برگزاری جلسه ی هم اندیشی رییس دانشگاه با مدیران پرستاری در بیمارستان پاستور بم

رییس دانشگاه علوم پزشکی بم گفت : پتانسیل و ظرفیت الگو شدن در روابط انسانی و اخلاق مداری در بیمارستان پاستور وجود دارد. 


به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی بم ، صبح امروز دکتر عباس زاده رییس این دانشگاه در جلسه ی هم اندیشی مدیران پرستاری که در سالن آمفی تئاتر بیمارستان پاستور برگزار شد بر اهمیت موضوع ارتباطات حرفه ای تاکید کرد.

وی گفت: زمانی که انسان در محیط های ناآشنا قرار می گیرد دچار نوعی سردرگمی ، استرس و فشار روانی می شود  اما به محض اینکه فردی آشنا می بیند نیمی از مسائل و مشکلاتش برطرف می شود. چه بکنیم که کارگزاران سلامت برای مردم چهره ای آشنا شوند که مردم با دیدن این چهره های آشنا ، احساس امنیت و آرامش کنند.

وی افزود: اغلب بیماران و مراجعین به مراکز درمانی ، انتظار معجزه از درمانگران ندارند، شاید نتوانیم مسائل و مشکلات روحی ، اقتصادی بیماران را حل کنیم اما حداقل می توانیم به شان انسانی آنها احترام بگذاریم.

رییس دانشگاه علوم پزشکی با اشاره به برنامه های در نظر گرفته شده در معاونت پرستاری وزارت بهداشت در خصوص انتخاب بیمارستانهای اخلاق مدار ، اظهار امیدواری کردند که با تلاش و همت همکاران شاغل در دانشگاه علوم پزشکی و بالاخص بیمارستان پاستور ، پتانسیل و ظرفیت الگو شدن در روابط انسانی و اخلاق مداری در این دانشگاه وجود دارد.

در ادامه ی این جلسه دکتر برهانی معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی بم بر اهمیت تحقیقات نظام مند در بهبود کیفیت خدمات درمانی و مراقبتی تاکید کرد و بیان نمود که این معاونت آمادگی خود را برای بررسی مشکلات بالینی در قالب طرحهای تحقیقاتی اعلام می نماید وی در خصوص اهمیت رفتارهای مدنی و چگونگی ارتقا این رفتارها توضیحاتی ارائه نمود و بر تعامل و همکاری تیمی و سیاستگذاری در خصوص کاهش رفتارهای غیرمدنی در دانشگاه تاکیدکرد.

دکتر صالحی رئیس بیمارستان پاستور بم از نجابت و سخت کوشی کادر بیمارستان پاستور تشکر و قدردانی کرد 

در پایان جلسه نیز آقای جهان پور مدیر پرستاری دانشگاه علوم پزشکی بم پیشنهاداتی در رابطه با راهکارهای ارتقا رفتارهای مدنی و راه اندازی ایستگاه سلامت با همکاری دانشگاه علوم پزشکی ، نظام پرستاری و شورای شهرمطرح کرد .


1398/02/25
517