نشست خبری رییس دانشگاه علوم پزشکی بم با اصاحب رسانه

نشست خبری رییس دانشگاه علوم پزشکی بم با اصاحب رسانه

نشست خبری رییس دانشگاه علوم پزشکی بم با اصحاب رسانه و پرسنل روابط عمومی دانشگاه برگزار شد.


به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی بم، دکتر عباس زاده رییس دانشگاه علوم پزشکی ضمن گرامیداشت شب های قدر و روز جهانی قدس، اقدامات و جنایت های امریکا و رژیم کودک کش صهیونیستی را محکوم کرد و گفت: پرسنل دانشگاه علوم پزشکی بم همچون سال های گذشته حضور پر رنگی  در راهپیمایی  این روز خواهند داشت.

رییس دانشگاه علوم پزشکی بم گفت: دنیای امروز، دنیای شناخت است و اصحاب رسانه چشم و گوش مخاطب هستند و نقش 

افرینی به سزایی دارند و مسئولین در قبال وظایفی که دارند بایستی پاسخگوی مردم باشند. 

دکتر عباس زاده موضوع فشار خون را مهم ارزیابی کرد و در خصوص علل مخاطراتی که باعث مرگ زود رس می شود گفت: سکته های قلبی رتبه اول را به خود اختصاص داده که یکی از این عامل ها افزایش فشار خون است که منجر به سکته قلبی می شود و در همین راستا وزارت بهداشت با  اقدامی موثر و پیشگیرانه  طرح بسیج ملی کنترل فشار خون را راه اندازی و روسای دانشگاه ها به عنوان متولی کار هستند. 

وی افزود: این طرح با شعار بدانیم و اقدام کنیم از 27 اردیبهشت ماه آغاز شده و بدانیم یعنی؛ نمک، چاقی،استرس، سیگاراز جمله  مواردی هستند که در فشار خون بالا موثرند و در حدود  ۶۰ درصد از مردم که مبتلا به فشار خون بالا هستند  و نسبت به خطرات آن آگاهی ندارند  و بایستی با مراجعه به مراکز درمانی قبل از هرگونه خطر آن را کنترل کنیم .

وی در خصوص سامانه خود اظهاری میزان فشارخون گفت : مردم با وارد شدن به این سامانه، اطلاعات خود و میزان فشار خون خود را ثبت میکنند و که این اطلاعات در پرونده سلامت الکترونیک شخص ثبت می ماند و هر زمان برای وی مشکلی پیش بیاید سابقه بیماری آن قابل مشاهده است .

وی افزود در این خصوص جلسات متعددی در دانشگاه و در شورای سلامت شهرستان های شرق استان برگزارشد و معاونت بهداشتی دانشگاه به عنوان متولی این امر مشخص شده است.مرکز مدیریت حوادث، پرستاران و دانشجویان مجموعه دانشگاه علوم پزشکی در پایگاه ها و مراکز درمانی حضور دارند تا کنترل فشار خون را انجام دهند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی بم با بیان اینکه متوسط تخت بیمارستانی در کشور یک وهشت دهم است و در منطقه شرق استان کرمان پایین تراز حد کشوری است

وی افزود: برای احداث هر تخت بیمارستانی یک میلیارد و دویست میلیون تومان نیاز است اما از سال گذشته تا کنون در بخش درمانی در بیمارستان پاستور ۷۰ تخت بیمارستانی اضافه شده و بخش های داخلی، ماموگرافی، nicu، افزوده شده و همچنین 

در حال توسعه بخش اورژانس هستیم .

وی در خصوص بیمارستان ۲۰۲ تختخوابی افزود:  که از سال ۸۳ تاکنون کمتر از ده درصد پیشرفت داشته و در حال حاضر با پیگیری های همکارانم در دانشگاه شروع ساخت ان از سر گرفته شده و ساخت آن از وزارت مسکن شهرسازی به وزارت 

بهداشت  منتقل شده است و فاز اول آن با تعهد پیمانکار تا یکسال آینده به اتمام می رسد.

دکتر عباس زاده گفت: در سند درمان مصوبات خوبی داریم و مصوبات آن کارشناسی شده و توسط وزیر بهداشت به امضا رسیده و به عنوان یک نقشه راه در حوزه درمان است از جمله آن ۱۲۰۰ تخت بیمارستانی در بم، بیمارستان های محلی در بروات و روداب در نظر گرفته شده است.

وی گفت:  بم حدود ۱۴۰۰ بیمار خاص دارد که با راه اندازی مرکز جامع سلامت بیماران خاص امکانات درمانی در یک جا متمرکز شده است.

 

رییس دانشگاه افزود: دانشگاه علوم پزشکی در حدود ۱۰۰ متخصص را  تاکنون جذب کرده است و تعدادی متخصص دیگر نیز افزوده می شود.

دکتر برهانی معاون تحقیقات و فن آوری دانشگاه گفت: در 7 ماهه گذشته رتبه دانشگاه به لحاظ پژوهش و چاپ مقالات افزایش چشمگیری داشته و از سایر دانشگاه ها رتبه دانشگاه بم بالاتر است.

وی افزود: معاونت تحقیقات و فن آوری در جهت توانمندسازی دانشجویان و اساتید اقدام به برگزاری کلاس هایی تحت عنوان مدرسه بهاره کرد که بسار موثر بوده است.

در ادامه بنی اسدی معاون فرهنگی و دانشجویی خصوص مسائل فرهنگی توضیحاتی را ارائه کرد و افزود ساخت خوابگاه دانشجویی در دستور کار قرار دارد و همچنین در خوابگاه هایی در مکان دیگر، برای دانشجویان ورودی های جدید در نظر گرفتیم.

بعد از پایان این نشست که در پردیس دانشگاه برگزار شد اصحاب رسانه و پرسنل روابط عمومی های واحدهای تابعه دانشگاه علوم پزشکی بم در ضیافت افطار در سالن سلف و سرویس پردیس  دانشگاه شرکت  و حاضرین در اقدامی میزان فشار خون خود را اندازه گیری کردند.


1398/03/08
632