برگزاری جلسه هفته بین المللی راهها

برگزاری جلسه هفته بین المللی راهها

برگزاری جلسه هفته بین المللی راهها


با توجه به اینکه حوادث ترافیکی از چالش­های مهم نظام سلامت در هر دو سطح ملی و بین­ المللی است بگونه ­ای که با سالیانه 1.35 میلیون مورد فوت، هشتمین علت مرگ در جهان و نخستین علت مرگ در گروه سنی 5 تا 29 سال محسوب می­ گردد. در ایران نیز حوادث ترافیکی در 11 ماهه سال گذشته قریب به 11972 مورد فوت و تعداد چند ده برابر آن مصدوم و معلول رقم زده است. این در حالیست که دسترسی به سلامت و ایمنی از حقوق اساسی بشرمحسوب می­گردد.

تاكنون چهار مناسبت هفته بين المللي ايمني راهها در سال­هاي 2007، 2013، 2015 و 2017 به پيشنهاد سازمان ملل متحد و با مشاركت سازمان جهاني بهداشت بمنظور حساس سازي سياستگزاران و جلب مشاركت نهادهاي مختلف با شعارهای "ایمنی راهها برای جوانان"، "ایمنی عابرین پیاده"،" ایمنی کودکان" و "مدیریت سرعت" برگزار گرديده است. 

نظر به نامگذاري ١٦ لغايت ٢2 ارديبهشت ماه سالجاري، مصادف با 6 تا ١٢ ماه مي سال ٢٠١٩  ميلادي بعنوان پنجمين هفته بين المللي ايمني راهها با شعار راهبري (leadership) و در قالب گسترش مطالبه گري (speak up)، روز سه شنبه 24 اردیبهشت 1398 جلسه ای با حضور معاون فرماندار، ریاست اداره راهنمایی و رانندگی، اداره راه و هلال احمر در اتاق ریاست مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی برگزار گردید و مشکلات موجود در این زمینه مورد بحث و بررسی قرار گرفت.


1398/03/08
475