تبریک معاونت تحقیقات و فن آوری به مناسبت عید سعید فطر

تبریک معاونت تحقیقات و فن آوری به مناسبت عید سعید فطر


عید فطر روز اول ماه شوال و در پایان ماه رمضان است. عید فطر از مهم‌ترین جشن‌ها و اعیاد مسلمانان است. در کشورهای اسلامی، عید فطر از جمله اعیاد بسیار مهم محسوب می‌شود و معمولاً با تعطیلی رسمی همراه است.

در این روز، روزه حرام است و مسلمانان نماز عید برگزار می‌کنند. پرداخت زکات فطره در این روز بر مسلمانان واجب است. در ایران از سال ۱۳۹۰ با تصویب مجلس شورای اسلامی و تایید شورای نگهبان عید فطر دو روز (روز عید و روز بعد) تعطیل است . 

 پس از یک ماه بندگی و عبادت خالصانه به درگاه پروردگار، عید رهایی از بند معاصی و شکرگزاری به درگاه احدیت از راه می‌رسد. عید فطر روزی است که زمینیان فارغ از زنجیرهای دنیایی به فطرت خویش بازمی‌گردند و آسمانیان به فرمان الهی و از جانب او به شکرانه یک ماه عبادت خالصانه  مأمور اعطای پاداش و عیدانه به بندگان می‌شوند.

صبح اول شوال عطر دل‌انگیز و معطر عبودیت بر مشام جان می‌نشیند و آوای خوش بندگی، آسمان و زمین و آنچه در آن است را به جوش و خروش وامی‌دارد. خوشا آنان که در برابر هوس‌های دنیایی ایستادگی کردند و رنج گرسنگی و تشنگی و دوری از گناه را به جان خریدند تا در سحرگاه اولین روز شوال با نوای "اللهم اهل الکبریاء والعظمه" نزول رحمت لایتناهی الهی را تضمین کنند و غفران او را از آن خود کنند.

فرا رسیدن عید سعید فطر را به تمامی روزه‌داران و بندگان مخلص خداوند تبریک عرض می نمائیم .

معاونت تحقیقات وفن آوری دانشگاه علوم پزشکی بم

 


1398/03/12
292