جلسه آموزشی با آرایشگران زنانه ومردانه بم

جلسه آموزشی با آرایشگران زنانه ومردانه بم

جلسه آموزشی با آرایشگران زنانه ومردانه بم در خصوص راههای انتقال بیماریهای پوستی و بیماری های ایدز و هپاتیت 


به گزارش روابط عمومی مرکز بهداشت بم : جلسه آموزشی با آرایشگران زنانه ومردانه بم ، در خصوص راههای انتقال بیماریهای پوستی و بیماری های ایدز و هپاتیت در مورخ 98/4/24 در سالن آموزش مرکز بهداشت بم با حضور ریاست مرکز برگزار گردید .

در ابتدا آقای دکتر رجائی رئیس مرکز بهداشت بم پیرامون عدم ضدعفونی صحیح ابزار و وسابل کار آرایشگران و خطرات ناشی از آن و انتقال بیماریهایی از جمله بیماریهای پوستی و ایدز و هپاتیت  توضیحاتی بیان نمودند .

در ادامه مسئول بهداشت محیط آقای مهندس آبیار در مورد رعایت سه آیتم بهداشت فردی ، بهداشت ساختمان و بهداشت ابزار و وسایل کار صحبت نمودند و پس از آن خانم فردوست کارشناس بهداشت محیط مرکز آموزشهای لازم را در خصوص استفاده از مواد گندزدا برای ضدعفونی وسایل کار و همچنین رعایت نکات بهداشتی در مورد ارائه خدمات آرایشگاهها از جمله اپیلاسیون ،مانیکور و پدیکور برا به آرایشگران دادند در ضمن تاکید شد  خدمات ارائه شده با دستگاه تتو فقط بامارک تاییدیه وزارت بهداشت انجام شود .

 

در پایان با توجه به حساسیت موضوع در مورد جمع آوری زباله های عفونی و نوک تیز ، اموزش و آگاه سازی آرایشگران در این خصوص صورت گرفت و همچنین به کلیه آرایشگران (زنانه و مردانه) جهت تشویق و استفاده ازسفتی باکس به هر آرایشگر یک عدد به صورت  رایگان به انهاتحویل داده شد. و مقرر گردید منبعد آرایشگران جهت جمع آوری وسایل نوک تیز و برنده ، سفتی باکس تهیه نمایند و پس از پر شدن به مرکز بهداشتی درمانی محل خود تحویل نمایند  .

 


1398/04/27
523