تجلیل رییس دانشگاه علوم پزشکی بم از خبرنگاران حوزه سلامت شرق استان کرمان

تجلیل رییس دانشگاه علوم پزشکی بم از خبرنگاران حوزه سلامت شرق استان کرمان

به مناسبت روز خبرنگار رییس دانشگاه علوم پزشکی از خبرنگاران حوزه سلامت شرق استان تجلیل کرد..


به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی بم، دکتر عباس زاده رییس دانشگاه علوم پزشکی ضمن تبریک روز خبرنگار به خبرنگاران شرق استان گفت: رسالت اطلاع رسانی که برعهده خبرنگاران قرار گرفته  بسیار مهم است

رییس دانشگاه علوم پزشکی بم گفت: پرونده سلامت الکترونیک یکی از مهمترین تحولات در حوزه ی سلامت است که با اجرایی شدن آن ،با کد ملی مسیر سلامت فرد قابل رویت می باشد و وزارت بهداشت در تکمیل و اجرای آن تلاش های زیادی را انجام داده است. نسخه نویسی الکترونیک یکی از مزیت های این طرح است که مشکلاتی مانند بد خطی و اشتباه خوانی برطرف خواهد شد.

وی افزود: بحث دیگر نظام ارجاع است که باید مورد توجه قرار گیرد که باعث کاهش هزینه های مردم می شود

دکتر عباس زاده عنوان کرد: دانشگاههای علوم پزشکی بعنوان اهرم های اجرایی باید کار خود را به نحو احسن انجام دهند 

وی افزود: دانشگاه علوم پزشکی بم متعلق به مردم است و وابسته به هیچ جناح سیاسی خاصی نیست.و تعامل با مسئولین از این جهت حائز اهمیت است که می توانند به عنوان پلی جهت برقراری ارتباط با ارگان های کشوری باشند.

وی در ادامه بیان کرد:  با گذشت  8 سال از تاسیس دانشگاه اقدامات بسیار موثری انجام شده است از جمله می توان به تاسیس دانشکده ها و پذیرش دانشجو در رشته های مختلف در حوزه آموزش اشاره کرد وی گفت، اساس دانشگاه به آموزشی بودن آن است  و آزمون های ما در دانشگاه به صورت الکترونیک و با نظارت نمایندگان وزارت بهداشت برگزار می شود که کمتر دانشگاهی در کشور وجود دارد که بتواند به صورت الکترونیک آزمون برگزار کند.

وی افزود مرکز مهارت آموزی را در دانشگاه راه اندازی کردیم و دیگر دانشگاه های منطقه برای برگزاری آزمون ها از دانشجویان در بم با این دانشگاه تفاهم نامه امضا کردند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی از جذب 30 نفر استاد هیئت علمی در سال گذشته خبر داد و افزود هدف ما جذب اساتید موثر، کارآمد و دلسوز است و اموزش دغدغه اصلی دانشگاه علوم پزشکی بم است که با تلاش همکارانم اعتبار یکساله آموزشی بیمارستان پاستور را دریافت کردیم.

دکتر عباس زاده با بیان اینکه کارهای زیر ساختی در بخش بهداشت و درمان انجام شده است افزود عقب ماندگی های زیادی هنوز احساس می شودو باید در جهت برطرف کردن عقب ماندگی ها گام های اساسی برداریم.

وی گفت: با اینکه با برخی کمبودات در حوزه فرهنگی روبرو هستیم اما دانشجویان ما در مسابقات ورزشی و هنری عناوینی را به خود اختصاص دادند.

وی در ادامه افزود: در حوزه ی تحقیقات پیشرفت قابل توجهی داشتیم که براساس مقالات جایگاه دانشگاه بم با ارتقاء در میان دانشگاه ها تیپ یک کشور قرار گرفته است.

در ادامه دکتر علی نژاد معاون توسعه دانشگاه ضمن تبریک روز خبرنگار گفت : خبرنگار به عنوان منتخب مردم و خبرنگاری یکی از شغل های مقدس است و رسالت اطلاع رسانی را بر عهده دارد .

علی نژاد افزود: حوزه معاونت توسعه همیشه در خدمت خبرنگاران است  که در اطلاع رسانی پروژه ها کمک های زیادی را می توانند به ما انجام دهند.

در پایان این نشست که ظهر امروز در دفتر حوزه ریاست دانشگاه برگزار شد دکتر عباس زاده از زحمات خبرنگاران فعال حوزه سلامت شرق استان با اهداء لوح تقدیر کرد.

 


1398/05/19
539