افتتاح مرکز هدایت عملیات و بحران"EOC" دانشگاه علوم پزشکی بم با حضور معاون اول رییس جمهور و وزیر بهداشت

افتتاح مرکز هدایت عملیات و بحران"EOC" دانشگاه علوم پزشکی بم با حضور معاون اول رییس جمهور و وزیر بهداشت

مرکز هدایت عملیات و بحران"EOC" دانشگاه علوم پزشکی بم با حضور معاون اول رییس جمهور، وزیر بهداشت، رییس سازمان اورژانس کشور به صورت ویدئو کنفرانس افتتاح شد.


به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دانشگاه علوم پزشکی بم، همزمان با چهل و چهارمین سالروز تاسیس اورژانس پیش بیمارستانی و در مراسمی با حضور معاون اول رییس جمهور، وزیر بهداشت، رییس سازمان اورژانس کشور و بیش از 1200 پرسنل این سازمان، 115 پروژه سازمان اورژانس در 63 دانشگاه و دانشکده علوم پزشکی کشور به بهره برداری رسید. 

دکتر عباس زاده رییس دانشگاه علوم پزشکی بم گفت: با دستور معاون اول رییس جمهور ستاد حوادث و فوریت های دانشگاه علوم پزشکی بم در مجموعه ای شامل فرماندهی اورژانس، EOC، مرکز پیام"دیسپچ"، مرکز مانیتورینگ، مرکز آموزش و مهارت و مرکز اداری و همچنین یک پایگاه جاده ای در دهبکری به بهره برداری رسید.

دکتر عباس زاده با اشاره به حادثه دلخراش زلزله در دی ماه سال 82 در بم افزود: دانشگاه علوم پزشکی این شهر می تواند با تجربیاتی که از آن حادثه عظیم دارد به عنوان یک مرکز برای آموزش و تقویت آمادگی بخش سلامت تبدیل شود و شایسته است که به این دانشگاه کمک شود تا در زمینه اورژانس پیش بیمارستانی نقش و وظیفه خود را به خوبی ایفا کند.

 در این مراسم 40 پروژه منتخب در 7 دانشگاه علوم پزشکی بم، اردبیل، قزوین، شیراز، گیلان، سنندج و جیرفت به صورت همزمان و از طریق ویدیو کنفرانس افتتاح شد.


1398/06/26
624