رییس دانشگاه علوم پزشکی بم خبر داد؛ راه اندازی کلیه بخش های بیمارستان آیت الله هاشمی رفسنجانی ریگان تا پایان پاییز

رییس دانشگاه علوم پزشکی بم خبر داد؛ راه اندازی کلیه بخش های بیمارستان آیت الله هاشمی رفسنجانی ریگان تا پایان پاییز

از ابتدای سال 98 تا کنون بیش از پانزده هزار  بیمار به بیمارستان آیت الله هاشمی رفسنجانی ریگان مراجعه کرده اند.


به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی بم، دکتر عباس زاده رییس دانشگاه؛ صبح امروز طی مصاحبه رادیویی با رادیو کرمان در خصوص بیمارستان 32 تختخوابی  ریگان گفت: این بیمارستان از سال 94 عملیات  عمرانی آن آغاز و و در پایان سال 97 عملیات ساختمانی و نصب تجهیزات و امکانات مورد نیاز به اتمام رسید و از فروردین سال جاری این بیمارستان عملیاتی شد و بخش های اورژانس، داخلی کودکان، رادیولوژی، آزمایشگاه و داروخانه فعال و خدمت رسانی به مردم منطقه را انجام می دهد.

وی در خصوص میزان خدمت رسانی بخش های این بیمارستان افزود: از ابتدای سال 98 تا کنون بیش از پانزده هزار نفر به این بیمارستان مراجعه کرده که 1500 نفر بستری در بخش اورژانس و بالغ بر 170 نفر در بخش های کودکان و داخلی بستری شده اند و  میزان  قابل توجهی به بخش های رادیولوژی، آزمایشگاه و داروخانه مراجعه کرده اند.

دکتر عباس زاده گفت: برای اینکه از ظرفیت کامل بیمارستان استفاده شود بایستی اتاق عمل فعال شود که تا کنون مجوزهای لازم صادر  و  با شرکت های بیمه گر قرارداد منعقد شده است و با استقرار پزشک های متخصص جراحی،  بیهوشی، زنان و زایمان که از طرف وزارت بهداشت تعیین شده اند و  وزارت بهداشت محل خدمت این پزشکان را در ریگان تعیین کرده است می توان به بیمارانی که نیاز به عمل جراحی دارند خدمات رسانی کرد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی بم افزود: در حال حاضر بیش از 100پرسنل اعم از رسمی،قراردادی و شرکتی، 5 پزشک متخصص، 4 پزشک عمومی، 2 داروساز، 25 پرستار و رشته های مختلف در بیمارستان مستقر و خدمت رسانی می کنند و تا پایان آذر ماه سال جاری از تمامی ظرفیت بیمارستان استفاده خواهد شد.

شهرستان ریگان در فاصله 100 کیلومتری شهرستان بم در مسیر ترانزیتی استان کرمان و سیستان و بلوچستان با جمعیتی در حدود صد هزار نفر،  واقع شده است.

 


1398/08/14
786