برگزاری اولین جشنواره شکوفه های نارس در دانشگاه علوم پزشکی بم

برگزاری اولین جشنواره شکوفه های نارس در دانشگاه علوم پزشکی بم

رییس دانشگاه علوم پزشکی بم گفت: شناسایی و پیشگیری و همچنین آموزش به مادران می تواند از به دنیا آمدن کودک نارس جلوگیری کند.


به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی بم، صبح امروز دکتر عباس زاده رییس دانشگاه در ابتدای مراسم اولین جشنواره شکوفه های نارس گفت: با راه اندازی بخش مراقبت های ویژه نوزادان در بیمارستان پاستور خدمات درمانی به کودکان نارس با توجه به اینکه پزشکان متخصص و وفوق تخصص اطفال در بم وجود دارد میسر شده است و دیگر نیاز به مراجعه به مرکز استان نیست و ما می توانیم بخش مراقبت های ویژه نوزادان "NICU" بسیار عالی در بم داشته باشیم.

رییس دانشگاه علوم پزشکی بم افزود: شناسایی و پیشگیری و همچنین آموزش به مادران می تواند از به دنیا آمدن کودک نارس جلوگیری کند و پیشگیری بسیار اهمیت دارد.

وی گفت: مادران نوزادان بیشترین تلاش را برای فرزند خود انجام می دهند و در مرحله بعد مراقبت که توسط پرستاران بخش انجام می شود  بسیار اهمیت دارد.

دکتر عباس زاده گفت: سیاست های جمعیتی ابلاغی از سوی مقام معظم رهبری و مشارکت همه مردم در مسائل سلامت و کمک همه آحاد به وزارت بهداشت می تواند شاخص سلامت نوزادان را افزایش دهد.

وی افزود: عواملی که در اقلیم منطقه باعث تولد نوزادان نارس می شود که باید بررسی شود.

در ادامه دکتر محمدی معاون درمان دانشگاه گفت: راه اندازی بخش مراقبت های ویژه نوزادان در بم خیلی مهم و حیاتی است و مادری که فرزند نارس دارد دچار استرس و اضطراب است و پرستاران و پزشک بخش می توانند با آموزش دادن این اضطراب و استرس را از خانواده نوزاد دور و به آنها آرامش دهد.

دکتر نصری معاون بهداشتی دانشگاه افزود: میانگین نرخ باروری در کشور2/5  و در دانشگاه علوم پزشکی بم2/8 است.

وی گفت: مراقبت خوب در زمان بارداری منجر به فرزند سالم می شود و این امر در روستاها و خانه های بهداشت توسط بهورزان آموزش داده می شود.

وی افزود: NICU نقطه عطفی برای سلامت نوزادان و شاخص های بهداشتی است.

در این مراسم خانم دکتر عرب پور متخصص زنان، دکتر عباس جهان آرا فوق تخصص نوزادان و خانم ایلاقی عضو هیئت علمی دانشگاه در خصوص مراقبت های بارداری و نوزادان نارس مطالبی را ارائه دادند.

این مراسم با همت اداره مامایی معاونت درمان دانشگاه در سالن سلامت ستاد مرکزی برگزار و در پایان از پزشکان و پرستاران بخش مراقبت های ویژه نوازادان و سه نفر از مادرانی که نوزاد نارس داشتند تقدیر شد.


1398/08/26
1269