افتخاری دیگر برای شرق استان کرمان؛ موافقت وزیر بهداشت با تاسیس مرکز رشد و فن آوری سلامت در دانشگاه علوم پزشکی بم

افتخاری دیگر برای شرق استان کرمان؛ موافقت وزیر بهداشت با تاسیس مرکز رشد و فن آوری سلامت در دانشگاه علوم پزشکی بم

در جلسه شورای گسترش دانشگاه های علوم پزشکی با تاسیس مرکز رشد و فناوری سلامت در دانشگاه علوم پزشکی بم موافقت بعمل آمد. 


به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی بم، با پیگیری های مستمر خانم دکتر برهانی معاون تحقیقات و فن آوری و مدیر فناوری سلامت دانشگاه آقای مهرداد خاتمی به استناد رأی صادره در دویست و هفتاد و پنجمین جلسه شورای گسترش دانشگاه های علوم پزشکی، مورخ 98/08/12 با تاسیس مرکز رشد فناوری سلامت در دانشگاه علوم پزشکی بم توسط دکتر نمکی  وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی موافقت بعمل آمد.

گفتنی است؛ واحد های فناور در شروع کار با خطرات گوناگونی مواجه هستند و برای عبور از مراحل اولیه باید ریسک هایی را تحمل کنند. مراکز رشد، زیرساخت های لازم برای کاهش ریسک این واحد ها را فراهم می کنند تا بتوانند به اهداف تکنولوژیک خود برسند. خدمات مرکز به این شرکت ها شامل خدمات پشتیبانی، آزمایشگاهی، بازاریابی، مدیریت و خدمات مالی است. بخشی از این خدمات به صورت اعتباری است که پس از دوره‫ ی رشد با ضوابط و شرایط مرکز باز پس گرفته می شود و بخشی باید توسط خود واحدهای فناور پرداخت شود.

دوره پیش رشد دوره­ای ۶ ماهه است که در آن، به افراد و یا گروه­ های مستعدی که دارای ایده ­های نوآورانه قابل تجاری شدن هستند، مشاوره و آموزش­های لازم برای آشنایی با بازار، شناسایی گروه­ کاری، تثبیت ایده­ کاری و ایجاد هویت­ های حقوقی مستقل داده می‌شود. در صورت موفقیت در این دوره مقدماتی و کسب هویت مستقل حقوقی، واحدهای نوپا می­توانند متقاضی اسکان رسمی در مرکز رشد شوند. زمان این دوره با تصویب مدیر مرکز رشد تا ۹ ماه قابل افزایش است.

با افتتاح این مرکز افراد علاقمند و فعال در حوزه فناوری می توانند بدون مراجعه به شهرهای دیگر از خدمات  دانشگاه علوم پزشکی بم بهره مند شوند .


1398/09/10
894