دستگاه ام آر آی خریداری شده و به زودی در محل بیمارستان پاستور نصب می شود

دستگاه ام آر آی خریداری شده و به زودی در محل بیمارستان پاستور نصب می شود

با پیگیری های صورت گرفته و دستور ویژه وزیر محترم بهداشت ،درمان وآموزش پزشکی ، دکتر نمکی یک دستگاه ام آر آی با برند توشیبا به دانشگاه علوم پزشکی بم اختصاص یافت.


به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی بم، دکتر عباس زاده رئیس دانشگاه در خصوص دستگاه ام آر آی بیمارستان پاستور با بیان اینکه با پیگیری های صورت گرفته و دستور ویژه وزیر محترم بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، جناب آقای دکتر نمکی یک دستگاه ام آر آی با برند توشیبا به این دانشگاه اختصاص یافت و با نصب این دستگاه به زودی مشکل مردم منطقه در این خصوص برطرف خواهد شد، در مورد محل نصب دستگاه در بیمارستان پاستور توضیحاتی به شرح زیر بیان کرد:

دستگاه قبلی با برند زیمنس آلمان تولید سال 2006 توسط کشور اسپانیا بعد از حادثه زلزله به بیمارستان امام خمینی (ره) اهدا شد. در آن زمان قرار بر بازسازی بیمارستان در محل قبلی بود و تصور بر این بود که این دستگاه در محل بیمارستان به بیماران بستری و مراجعین سرپایی ارائه خدمت خواهد کرد. با راه اندازی بیمارستان پاستور عملاً این دستگاه با بیمارستان فاصله داشت و بیماران برای انجام ام آر آی مجبور به انتقال با آمبولانس و تحمل مشکلات و عوارض بودند. از طرفی طبعاً تاسیسات بیمارستان بویژه چیلر خنک کننده و برق اضطراری و ups در محل نصب دستگاه وجود نداشت و علاوه بر آن تیم کارشناس و خدمات و امور اداری جداگانه ای برای این دستگاه نیاز بود که همه این عوامل باعث شد که کیفیت مراقبت از دستگاه در طول سالهای کار نسبت به تجهیزات پزشکی نصب شده در بیمارستان پایین تر باشد و همین امر باعث شد که دستگاه بعد از چند بار خرابی در تابستان امسال به مرحله غیر قابل تعمیر رسید. 

با تامین اعتبار خرید دستگاه ام آر آی مشاورین شرکت نمایندگی توشیبا از بیمارستان بازدید کردند و محل نصب دستگاه را در یکی از ساختمانهای جدید که هنوز از آن استفاده نشده تعیین کردند. طبعاً استقرار دستگاه در این محل نیاز به بازپیرایی و جابجایی دیوارهای حایل و آماده سازی دارد. این عملیات در مرحله طراحی نقشه های اجرایی آغاز شده و به زودی با پایان آن دستگاه در محل جدید که دارای ویژگی های زیر است راه اندازی خواهد شد:

1- بیماران بدون خروج از ساختمان اصلی بیمارستان به تصویر برداری دسترسی دارند.

2- با برق مطمئن و دستگاه های برق اضطراری مراقبت بیشتری از دستگاه خواهد شد.

3- محل جدید بر اساس استانداردهای شرکت سازنده (توشیبای ژاپن) آماده شده و گارانتی می شود.

4- کادر مهندسی تجهیزات پزشکی در محل بیمارستان حضور تمام وقت دارند و بر عملکرد دستگاه نظارت می کنند.

5- دسترسی شبانه روزی مردم به راحتی تامین می شود.

6- در هزینه های اپراتوری و نگهداری صرفه جویی می شود.

7- نظارت رئیس بخش رادیولوژی بر آن افزایش می یابد.

8- از دستگاه های سرمایشی موجود در بیمارستان (چیلر) به عنوان پشتیبان استفاده می شود تا شانس آسیب به دستگاه کاهش یابد.

9-با توجه به بازدید مدیر محترم شرکت توشیبا در محل بیمارستان پاستور تائید کردند دستگاه ام آر آی استقرار یابد

لذا ضمن عذرخواهی از مردم عزیز به دلیل اینکه مدتی عملیات نصب و راه اندازی به طول خواهد انجامید، امیدواریم با پیگیری هایی که صورت گرفته و با تداوم پیگیری هرچه سریعتر مشکل مردم در این زمینه برطرف گردد. اینجانب از مسئولین امر خواسته ام که گزارش روزانه از پیشرفت کار ارائه کنند تا در صورت هر گونه نیاز به هماهنگی حتی یک روز زمان را از دست ندهیم. شایان ذکر است که دستگاه ام آر آی توشیبا از گمرک ترخیص و بنام دانشگاه علوم پزشکی بم ثبت و برچسب اموال زده شده و در انبار مرکزی هیات امنای ارزی نگهداری می شود.


1398/09/23
359