مراسم روز داوطلب سلامت با شعار "هر خانه یک پایگاه سلامت، سلامت برای همه توسط همه"

مراسم روز داوطلب سلامت با شعار "هر خانه یک پایگاه سلامت، سلامت برای همه توسط همه"

مراسم روز داوطلب سلامت و ارج نهادن به خدمات وفعالیت های داوطلبان سلامت در سالن آمفی تئاتر بیمارستان پاستور برگزار شد. 


به گزارش روابط عمومی مرکز بهداشت بم، دکتر رجایی رییس مرکز بهداشت بم در مراسم روز داوطلب سلامت در جمع داوطلبین سلامت گفت: داوطلبان سلامت، افرادی هستند که بدون هیچ گونه مزد و حقوقی فقط به خاطر عشق و انسانیت، رضای الهی و حس مسوولیت پذیری در برابر جامعه مانند پل ارتباطی بین مسوولان بهداشتی و مردم عمل می کنند.

دکتر رجایی با بیان اینکه 925 داوطلب سلامت در منطقه تحت پوشش مرکز بهداشت بم فعالیت دارند که هرکدام پل ارتباطی40 خانوار با مراکز بهداشتی هستند و مشکلات بهداشتی افراد را پیگیری و به مرکز بهداشتی منطقه منتقل می کنند و همچنین باعث ارتقاء شاخص های بهداشتی و سلامت شده اند.

رییس مرکز بهداشت بم ضمن تبریک این روز به داوطلبین سلامت گفت: روزجهانی داوطلب فرصتی جهت ترغیب و حمایت از خدمات داوطلبان نظام سلامت است.

این مراسم با همت مرکز بهداشت بم و با حضور معاون بهداشتی، جانشین معاونت توسعه مدیریت و منابع، کارشناسان بهداشتی و داوطلبین سلامت در سالن آمفی تئاتر بیمارستان پاستور و  با برنامه های متنوع برگزار شد.

گفتنی است؛ مجمع عمومی سازمان ملل متحد در سال ۱۹۸۵ ، پنجم دسامبر را به عنوان روز بین المللی داوطلب نامگذاری و از آن زمان تاکنون سازمان ملل، دولت‌ها و تشکیلات مدنی این روز را با هدف به رسمیت شناختن سهم داوطلبان در جوامع خود جشن می گیرند .

 

 


1398/09/26
417