برگزاری مراسم با شکوه جشن روز پرستار در بم

برگزاری مراسم با شکوه جشن روز پرستار در بم

مراسم باشکوه ولادت حضرت زینب(س) و گرامیداشت مقام پرستار در دانشگاه علوم پزشکی بم برگزار شد.

 


به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی بم، دکتر عباس زاده عضو بورد پرستاری وزارت بهداشت و رییس دانشگاه علوم پزشکی بم ودر مراسم گرامیداشت مقام پرستار ضمن تبریک به پرستاران شرق استان گفت: حضرت  زینب(س) الگوی بارز پرستاری است و پرستاران  همیشه از صفات و ویژگی های حضرت زینب(س) در کار و زندگی استفاده می کنند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی بم گفت: پیشگیری همیشه موثر تر از درمان است و خدمات سلامت جامعه باید در دسترس همگان باشد و خدمات با کیفیت بالا و کمترین هزینه به مردم ارائه شود و اگر ازتوان پرستاران استفاده شود نقش بسزایی در سلامت جامعه خواهد داشت و همچنین شاخص ها افزایش پیدا خواهد کرد.

وی با اشاره به رهنمودهای مقام معظم رهبری افزود: اگر می خواهیم سلامت جامعه افزایش پیدا کند بایستی به پرستاری اهمیت دهیم.

دکتر عباس زاده اظهار داشت: دانشگاه علوم پزشکی بم با پتانسیل و ظرفیت خوبی که دارد می تواند  تاثیر بسزایی در سلامت منطقه و کشور داشته باشد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی بم گفت: 670 پرستار در منطقه شرق استان خدمت رسانی می کنند که تاثیر به سزایی در سلامت داشته اند وی با اشاره به بخش مراقبت های ویژه نوزادان افزود: در سال گذشته به دلیل نداشتن بخش NICU جان حدود 60 نفرنوزاد را از دست دادیم اما امروزه با راه اندازی این بخش و همت پرستاران این رقم به بیش از نیمی کاهش پیدا کرده است.

وی گفت در حوزه درمان شرق استان اقدامات درمانی خوبی شکل گرفته و در بیمارستان آیت الله هاشمی رفسنجانی ریگان به زودی اولین عمل جراحی انجام خواهد شد همچنین بیمارستان نرماشیر عملیات درمانی آن آغاز شده و بیمارستان فهرج تا پایان سال راه اندازی خواهد شد.

دکتر عباس زاده همچنین از حمایت ها و پیگیری های  نماینده شرق استان کرمان  از مجموعه دانشگاه علوم پزشکی بم تقدیر و تشکر کرد.

در این مراسم مهندس نیکزادی پناه نماینده مردم شرق استان در مجلس، دکتر علی نژاد معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه، جهانپور معاون پارلمانی نظام پرستاری کشور و رییس هیئت مدیره نظام پرستاری شرق استان و همچنین دکتر ظفرنیا رییس دانشکده پرستاری نیز سخنرانی کردند.

این مراسم با حضور مهندس نیکزادی پناه نماینده مردم شرق استان در مجلس شورای اسلامی، اعضای شورای اسلامی شهر، معاونین و مدیران دانشگاه و دانشکده ها و پرستاران شرق استان کرمان  در سالن آمفی تئاتر بیمارستان پاستور به همراه تقدیر از پرستاران نمونه و برنامه های شاد و متنوع برگزار شد.

جهت مشاهده عکس های بیشتر کلیک کنید


1398/10/10
672