آغاز فرایند ساخت، تجهیز و راه اندازی ساختمان مرکز آموزش مجازی در دانشگاه علوم پزشکی بم

آغاز فرایند ساخت، تجهیز و راه اندازی ساختمان مرکز آموزش مجازی در دانشگاه علوم پزشکی بم

در راستای اجرای سياست هاي تدوین شده وزارت متبوع در بسته هاي تحول و نوآوري در آموزش، مبني بر توسعه و تقويت آموزش مجازي و همچنین به منظور تولید دانش بصورت مجازی و براساس اهداف و برنامه ريزي های صورت گرفته در معاونت آموزشی دانشگاه علوم پزشکی بم، فرایند احداث و راه اندازی مرکز آموزش مجازی از بهمن ماه سال جاری در محل دانشکده پرستاری-مامایی، آغاز گردید.


به گزارش روابط عمومی معاونت آموزشی دانشگاه، دکتر آقاعسکری با همراهی دکتر طولابی مدیر آموزش و تحصیلات تکمیلی ، آقای غضنفرآبادی مدیر مرکز مطالعات، آقای رحیم زاده دبیر آموزش مداوم و مسئول بسته آموزش مجازی، و آقای صفی زاده مسئول دبیرخانه طرح تحول و نوآوری در آموزش، ضمن بازدید از فرآیند باز طراحی و تجهیز استودیو مرکز آموزش مجازی؛ هدف از اجرای این طرح را توسعه کمّی و کیفی آموزش از طریق آموزش های مجازی و الکترونیکی و تولید محتوا، دانست.

در ادامه آقای رحیم زاده چشم اندازهای این مرکز را بر اساس اهداف برنامه های راهبردی برشمرد و اظهار داشت: گسترش و اعتلای دانش یادگیری الکترونیکی، به روز نگه داشتن دانش،  حمایت و هدایت دانشکده ها  بر استفاده صحیح از شیوه های نوین یادگیری الکترونیکی و فراهم نمودن زمینه همکاری های علمی در داخل و خارج از کشور از برنامه ها و چشم اندازهای آتی این مرکز می باشد.

مسئول بسته آموزش مجازی، تأکید کرد: با شروع بکار مرکز آموزش مجازی و تولید و نشر محتوای علمی بصورت الکترونیک، شاهد رشد ده درصدی در ارائه غیر حضوری روش های تئوری دانشکده ها در بازه زمانی نیمسال دوم سال تحصیلی 99-98 ، خواهیم بود.

وی در خصوص بازپیرایی مرکز مهارتهای بالینی، افزود: با حمایت معاون آموزشی اقدامات شایسته ای در خصوص  باز طراحی مرکز مهارتهای بالینی با هدف متناسب سازی به روز نیازهای دانشجویان صورت گرفته است.

آقای رحیم زاده افزود: فرایند احداث، تجهیز و باز پیرایی مراکز آموزش مجازی و مهارتهای بالینی آغاز شده و انتظار می رود در ابتدای سال نو مورد بهره برداری قرار گیرد.

مسئول مرکز آموزش مجازی با اشاره به تاسیس سامانه( LMS(learning manangment system، تصریح کرد:  گروه های هدف به ویژه دانشجویان می توانند از طریق این سامانه به فایل های الکترونیک آموزشی در هر مکانی که زیرساخت های الکترونیکی و اینترنتی وجود داشته باشد، دست یابند.


1398/11/15
428