جلسه شورای سلامت و امنیت غذایی با حضور رییس دانشگاه علوم پزشکی بم و فرمانداران شرق استان کرمان

جلسه شورای سلامت و امنیت غذایی  با حضور رییس دانشگاه علوم پزشکی بم و فرمانداران شرق استان کرمان


جلسه شورای سلامت و امنیت غذایی شهرستان های شرق استان کرمان  به ریاست فرماندار بم در تاریخ ۲۳ بهمن در محل فرمانداری این شهرستان تشکیل شد.


به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی بم، در این جلسه که با هدف افزایش آمادگی در پیشگیری و مقابله با ویروس کرونای جدید برگزار شد، دکتر عباس زاده رییس دانشگاه علوم پزشکی بم ضمن تاکید بر مشارکت همه دستگاه ها و نهادها بویژه نهادهای مردمی و خانواده ها در مقابله با
این مشکل بهداشتی به موضوع مهم اطلاع رسانی و رعایت اصول بهداشتی تاکید کرد.

وی در ادامه با اشاره به اقدامات بسیار جدی و اصولی وزارت بهداشت و تهیه و ارسال دستورالعمل جامع و کاملی  به دانشگاه های علوم پزشکی سراسر کشور، گزارشی از اقدامات دانشگاه در این زمینه بویژه با توجه به اقدامات ویژه در باره اتباع کشور چین که در منطقه ویژه اقتصادی ارگ جدید سکونت دارند ارائه کرد. وی از تشکیل تیم ارزیابی و پاسخ سریع در دانشگاه علوم پزشکی بم  با مشارکت معاونت های بهداشت، درمان، غذا و دارو و مدیریت های پرستاری و فوریت های پزشکی خبر داد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی بم با اشاره به اینکه تاکنون هیچگونه مورد مشکوکی در کشور ایران مشاهده نشده است بر آموزش مردم از طرق مختلف تاکید کرد و نقش مردم در رعایت نکات بهداشتی پیشگیری  تاکید کرد.
در ادامه این جلسه فرماندار بم آقای مهندس شهسوار پور با اشاره به نقش اطلاع رسانی انحصاری توسط دانشگاه علوم پزشکی، از مردم خواست که به شایعات توجه نکرده و اطلاعات مورد نیاز را از طریق مبادی وزارت بهداشت دریافت کنند.

در این جلسه مقرر شد همه دستگاه های اداری و نهادهای اجتماعی با دانشگاه علوم پزشکی هماهنگ شوند.

 


1398/11/23
402