ستاد مدیریت بیماری کرونا با حضور روسای ادارات شهرستان برگزار شد

ستاد مدیریت بیماری کرونا با حضور روسای ادارات شهرستان برگزار شد

ستاد مدیریت بیماری کرونا به ریاست فرماندار بم و با حضور روسای ادارات شهرستان در سالن اجتماعات فرمانداری برگزار شد.


به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دانشگاه علوم پزشکی بم، ظهر امروز ستاد مدیریت بیماری کرونا به ریاست مهندس شهسوارپور فرماندار و با حضور حجت الاسلام و المسلمین حاج آقا دانشی امام جمعه بم، دکتر عباس زاده رئیس دانشگاه علوم پزشکی، مشکی فرماندار نرماشیر و روسای ادارات شهرستان در محل فرمانداری بم برگزار شد.

دکتر عباس زاده رئیس دانشگاه علوم پزشکی در این جلسه گفت: تا کنون هیچ مورد مثبتی از بیماری کرونا در بم مشاهده نشده است اما این به معنی ان نیست که کرونا در بم نخواهد آمد و همگان بایستی نسبت به پیشگیری و رعایت اصول بهداشتی اقدام کنند و به مردم اطمینان دهیم که این ویروس را شکست خواهیم داد و ترس و استرس بیهوده در جامعه نباید داشته باشیم.

وی گفت: استفاده از ماسک برای افراد سالم در فضای باز ضرورتی ندارد و انتشار ویروس از طریق دست زدن به سطوح آلوده، اماکن عمومی شلوغ، دست دادن، روبوسی کردن و نزدیک شدن به فرد بیمار امکان پذیر است و راه ورود این ویروس به بدن، از طریق مجرای تنفسی و چشم و راه خروج آن از طریق عطسه و سرفه کردن است که با شستن مکرر دست ها با آب و صابون می توان از انتقال آن به بدن تا حد امکان جلوگیری کرد.

 دکتر عباس زاده گفت: سامانه پاسخگویی کارشناسان بهداشتی به مردم"سامانه 190 " به زودی در دانشگاه علوم پزشکی بم راه اندازی خواهد شد.

وی افزود: مراکز بهداشتی در سطح شهرستان های تحت پوشش دانشگاه  جهت معاینه افراد در نظر گرفته شده است .

در این جسله مهندس شهسوار پور از تمامی ادارات و سازمان ها خواست تا همکاری بیشتری با دانشگاه علوم پزشکی بم داشته باشند و همچنین از مردم خواست که به شایعات و فضای مجازی توجه نکنند و خبرهای مربوط به کرونا ویروس را از طریق رسانه های موثق و روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی دنبال کنند.


1398/12/06
785