استفاده از ظرفیت شرکت شمس عمران وابسته به وزارت دفاع در تکمیل پروژ ه های عمرانی دانشگاه

استفاده از ظرفیت شرکت شمس عمران وابسته به وزارت دفاع در تکمیل پروژ ه های عمرانی دانشگاه

جلسه بررسی وضعیت پروژه های عمرانی دانشگاه علوم پزشکی در خصوص انعقاد تفاهم نامه دانشگاه با شرکت شمس عمران وابسته به وزارت دفاع، با حضور فرماندار بم، نماینده وزارت دفاع و رئیس دانشگاه علوم پزشکی برگزار شد.


به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دانشگاه علوم پزشکی بم؛ ظهر امروز جلسه بررسی وضعیت پروژه های عمرانی دانشگاه علوم پزشکی در خصوص انعقاد تفاهم نامه با شرکت عمران شمس وابسته به وزارت دفاع در ساخت و تکمیل پروژه های بهداشتی و درمانی دانشگاه، با حضور  مهندس شهسوارپور فرماندار بم، مهندس فلاح و مهندس ملکی نمایندگان وزارت دفاع ، مهندس شایق نماینده سابق وزارت دفاع در جنوب شرق، دکتر عباس زاده رئیس دانشگاه علوم پزشکی، دکتر علی نژاد معاون توسعه مدیریت و منابع، مدیران حراست،حقوقی، دفتر فنی و حوزه اجتماعی دانشگاه و معاونین سیاسی و توسعه فرماندار در دفتر فرمانداری شهرستان بم برگزار شد.

مهندس شهسوار پور فرماندار بم گفت: شهرستان های شرق استان کرمان از محروم ترین مناطق کشور در حوزه بهداشت و درمان هستند و استفاده از جایگاه و ظرفیت های وزارت دفاع در ساخت و تکمیل پروژه های بهداشتی و درمانی می تواند از هزینه های زیادی بکاهد.

وی گفت: بم قبل از زلزله دو بیمارستان امام خمینی(ره) و پاستور را داشته که با تخریب بیمارستان امام خمینی در زلزله فقط بیمارستان پاستور را دارد و بیمارستان 202 تختخوابی این شهر که قرار است جایگزین بیمارستان امام خمینی شود روند ساخت بسیار کندی داشته است که با ساخت آن مردم منطقه جنوب شرق کشور از پوشش درمانی بسیار خوبی می توانند بهرمند شوند.

در ادامه دکتر عباس زاده رئیس دانشگاه علوم پزشکی بم گفت: یکی از اولویت های مهم دانشگاه در شهرستان های شرقی تخت بیمارستانی است که مردم منطقه از کمبود آن رنج می برند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بم افزود: بیمارستان 202 تختخوابی بم پس از 15 سال کمتر از 8 درصد پیشرفت داشت و از سال قبل عملیات ساخت آن از سازمان مجری مسکن و شهرسازی به وزارت بهداشت منتقل شد و عملیات عمرانی از سال گذشته آغاز و امروزه در حدود 50 درصد پیشرفت داشته است.

در این نشست دکتر علی نژاد معاون توسعه دانشگاه علوم پزشکی گفت: برای اولین بار در کشور برای بیمارستان 202 تختخوابی بم پس از بیمارستان سوختگی تهران، تسهیلات بانکی دریافت کردیم و همکاری دانشگاه علوم پزشکی با شرکت عمران شمس  موجب اطمینان و تسریع در روند عمرانی پروژه ها خواهد شد.

مهندس فلاح نماینده وزارت دفاع و مدیر شرکت شمس عمران وابسته به وزارت دفاع اظهار داشت که این شرکت  یک شرکت دولتی تحت نظر وزارت دفاع است و آمادگی کامل در انعقاد تفاهم نامه ساخت و تکمیل پروژه های بهداشتی و درمانی دانشگاه علوم پزشکی بم را دارد.

پس از این جلسه از پروژه های کلینیک ویژه، بیمارستان 202 تختخوابی، ساختمان بیمارستان تخصصی اطفال بازدید به عمل آمد.

 


1398/12/13
2634