تمام ظرفیت بیمارستان پاستور فقط برای بیماران اورژانسی و بیماران کرونایی در نظر گرفته شده است

 تمام ظرفیت بیمارستان پاستور فقط برای بیماران اورژانسی و بیماران کرونایی در نظر گرفته شده است

جلسه ستاد مدیریت کرونا ویروس به ریاست فرماندار بم و با حضور رئیس دانشگاه علوم پزشکی، روسای ادارات شهرستان برگزار شد.


به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دانشگاه علوم پزشکی بم؛ صبح امروز  جلسه ستاد مدیریت کرونا به ریاست مهندس شهسوارپور فرماندار بم و با حضور دکتر عباس‌زاده رئیس دانشگاه علوم پزشکی بم و دیگر مسئولین محلی در سوله مدیریت بحران با رعایت فاصله و دیگر موارد پیشگیرانه بهداشتی برگزار شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بم گفت: در حال حاضر از لحاظ نیروی تخصصی و نیروی پرستاری فعلی مشکلی وجود ندارد که البته این امر بستگی به میزان ورودی بیمار دارد.

 وی گفت: تمام عمل‌های جراحی الکتیو در بیمارستان ممنوع شده است و در حال حاضر تمام ظرفیت بیمارستان فقط برای بیماران اورژانسی و بیماران کرونایی در نظر گرفته شده است.

  دکتر عباس زاده گفت: وزارتخانه‌ اعلام کرده شهرهایی که  مقصد گردشگری هستند  در معرض آلودگی کرونا در هفته های آینده قرار خواهند گرفت طبیعتاً بم هم یکی از منطقه های گردشگری است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بم همچنین از سپاه مقاومت ، شهرداری ،آتش نشانی برای کمک در گندزدایی شهر در چند مرحله تشکر کرد و افزود؛ از امروز توزیع اقلام بین بانکها از جمله ماسک و دستکش  انجام خواهد شد.

دکتر عباس زاده اظهار داشت: تولید ماسک در معاونت تحقیقات و فناوری دانشگاه  شروع  شده و روزانه حدود هزار ماسک  تولید می‌کنیم که تا به امروز  از این ظرفیت برای تکمیل کمبود ماسک در بیمارستان استفاده شد و از امروز  به بعد، از تولیدات به ادارات و نهادها  اختصاص خواهیم داد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بم همچنین، دکتر آقاعسکری را بعنوان جانشین و نماینده تام الاختیار در فرماندهی بخش کرونای دانشگاه علوم پزشکی منصوب کرد واز همگان خواست با وی همکاری لازم را به عمل آورند. 

دکتر عباس زاده همچنین جهت پیشگیری از شیوع این بیماری درخواست هایی از جمله،تعطیلی بازارها از قبیل یکطرفه و پاساژ اطلس، جلوگیری از تجمعات بیش از ۴۰تا ۵۰ نفر در یک فضای محدود، قرنطینه روستاها، توجه بیشتر به بهداشت و نظافت اماکن عمومی و بهداشتی، همکاری آموزش و پرورش در تعیین محلی برای اسکان همراهان بیماران که در محوطه بیمارستان هیچ‌گونه اجتماعی نداشته باشیم و همچنین ممنوعیت ملاقات و بازدید از بیمارستان ها را مطرح کرد.

وی همچنین از سپاه مقاومت، نیروی انتظامی، شورای اسلامی شهر، شهرداری، فرمانداری، سازمان تبلیغات، هلال احمر آموزش و پرورش و مخصوصاً از  اصحاب رسانه که مجدانه اطلاع رسانی می نمایند  صمیمانه تشکر کرد و افزود: امیدوارم که بتوانیم با همت شما شهر بم را از شر کرونا در امان نگه داریم و این کار عملی است اگر همتی که در شماست ادامه پیدا کند.

 

گفتنی است؛ در منطقه شرق استان کرمان تا کنون یک مورد مبتلا به بیماری کووید۱۹ شناسایی   و تحت درمان قرارگرفته است.


1398/12/19
708