ظرفیت شناسایی بیماران کرونا با راه اندازی آزمایشگاه تشخیصی ویروس کرونا در دانشگاه علوم پزشکی بم بیشتر می شود."معاونت تحقیقات و فن آوری"

ظرفیت شناسایی بیماران کرونا با راه اندازی آزمایشگاه تشخیصی ویروس کرونا در دانشگاه علوم پزشکی بم بیشتر می شود."معاونت تحقیقات و فن آوری"

ظرفیت شناسایی بیماران کرونا با راه اندازی آزمایشگاه تشخیصی ویروس کرونا در دانشگاه علوم پزشکی بم بیشتر می شود. 


 

آزمایشگاه تشخیص بالینی ویروس کرونا توسط مشارکت معاونت تحقیقات وفن آوری و فرماندهی ستاد مدیریت کرونا در دانشگاه تجهیز و راه اندازی گردید.

نمونه ها برای انجام تست های آزمایشگاه در تعداد سهمیه کم به خارج از شهرستان ارسال می شدند که حداقل 48 ساعت بعد نتایج اعلام می گردید، که با راه اندازی این آزمایشگاه امکان تشخیص بیماری را به کمتر از 24 ساعت کاهش داد و در تعداد تست های بیشتر در شهرستان بم مهیا گردید. 

این آزمایشگاه با دستور و پیگیری ریاست محترم دانشگاه با هدف تسهیل شناسایی بیماران در مدت زمان کمتر راه اندازی گردید و روزانه افراد مشکوک به بیماری در شهرستان داریم که نبود آزمایشگاه تشخیصی مشکلاتی را به وجود آورده بود.

این آزمایشگاه تخصیصی مولکولی علاوه بر تشخیص ویروس کرونا نه تنها کمک شایانی در شناسایی سایر عوامل میکروبی بیماری زا می نماید. همچنین یک زیرساخت تحقیقاتی مولکولی پیشرفته در اختیار پژوهشگران شهرستان مهیا ساخته است. درآمد زایی و حرکت به سمت دانشگاه های نسل سوم از دیگر مزایا این آزمایشگاه برای شهرستان می باشد.

معاونت تحقیقات و فن آوری دانشگاه علوم پزشکی بم

 


1399/01/24
657